Tjo!
Skulle behövt en bandlös jazzbas-hals eller något med samma mensur och rätt storlek på halsfickan.
Sen funderar jag på att göra en projekt-bas som ska få åtminstone en rolig mick i sig, helst en mudbucker men andra mickar är intressant. Edit: Flera mickar kan vara intressant om ni har liggandes, så kan jag limma ihop dom och löda lite och göra en supermick!
Så billigt som möjligt.
Senast redigerad av knedy den tis 25 sep 2007, 20:44, redigerad totalt 2 gång.
Köp nån kul mick från GFS. Inte direkt "bra", men bättre än skräp. Jag har ett J-set i min bandlösa som jag tycker låter helt okej. De har riktiga alnico-poler istället för underliggande magnet i alla fall.
Mja, dom är lite dyrare än vad jag tänkt lägga på det, iaf för så pass vanliga mickar. Kanske att jag skaffar flera J-mickar och koppla ihop dom.. Lite åt Derek Smalls-hållet. Så hör av er om ni har ett par J-mickar över också
Då kanske man kan ta gitarrmickar också bara för skoj skull+lättare att hitta billigt.
Har man bara två st jazzmickar på kanterna kan man limma över plast som gör att det blir som en pickup-ramp/kåpa så då behöver det inte se snyggt ut under heller.