MM-mick köpes!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

MM-mick köpes!

Inlägg av blackparkas »

Söker efter en Musicman Mick.
Helst original som passar moderna Stingray´s

Någon som har något som ligger?

Om inte annat så mottager jag gärna tips om mickar som skulle passa BRA till en MM...

Vet att både Delano finns och andra finns också representerade på forumet... men jag har aldrig hört någon sådan i en MM.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Re: MM-mick köpes!

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Söker efter en Musicman Mick.
Helst original som passar moderna Stingray´s

Någon som har något som ligger?

Om inte annat så mottager jag gärna tips om mickar som skulle passa BRA till en MM...

Vet att både Delano finns och andra finns också representerade på forumet... men jag har aldrig hört någon sådan i en MM.
Varför inte testa? Ursäkta min teflonhjärna, men var det en fyra eller femma?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är en 4:a
Ursäkta, det skulle naturligtvis stått där uppe..!

Jag är för feg för att testa, du om nå´n borde veta det.
Iofs köpte jag Victoryn men...

Finns det några specar/recensioner på Delanomicken?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Det är en 4:a

Om du går in på Delano.de och klickar på review kan du läsa en massa. Mest på tyska.
Jag har en MC4FE/J liggandes. Jag kan skicka upp den så sätter du i den (utan att klippa trådarna). Inser du hur bra den låter så skickar du pengar. Om du inte förstår hur bra den är så skickar du tillbaka Micken i kartongen.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Ska du ha den i P:n?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:
blackparkas skrev:Det är en 4:a

Om du går in på Delano.de och klickar på review kan du läsa en massa. Mest på tyska.
Jag har en MC4FE/J liggandes. Jag kan skicka upp den så sätter du i den (utan att klippa trådarna). Inser du hur bra den låter så skickar du pengar. Om du inte förstår hur bra den är så skickar du tillbaka Micken i kartongen.
Vi får se hur det blir.
Basen som den ev. ska sitta i är inte inhandlad än.

Synd att jag inte hajar tyska.
Men har du hört hur den låter?
Någon annan?
Är den "slickare" som jag inbillar mig, än originial eller är den skitigare/råare?

Svarten Jr: Nja... int direkt. Jag vill inte karva i den...

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Det som kännetecknar Delano i största allmänhet är att de är rätt "ordinära" fast mycket bättre. Du får en tydlig, fet punch som tar sig genom ljudvallen utan att låta konstig. Inte jätteheta utan med bra dynamik i stället.
Hur var det, hade du testat Sandberg? SÅ länge de gjorde basarna själva i Tyskland satt det Delano i dem. (Det var så jag upptäckte dem först).
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:Det som kännetecknar Delano i största allmänhet är att de är rätt "ordinära" fast mycket bättre. Du får en tydlig, fet punch som tar sig genom ljudvallen utan att låta konstig. Inte jätteheta utan med bra dynamik i stället.
Hur var det, hade du testat Sandberg? SÅ länge de gjorde basarna själva i Tyskland satt det Delano i dem. (Det var så jag upptäckte dem först).
Testade ju aldrig Sandbergen ipluggad...
Ska försöka mig på det nästa helg då jag är i sthlm med lite mer tid över än senaste gången jag var där.

Blir det så att det blir ett köp ska jag kika hur det är med micken som sitter på en gång. Se´n får vi se huruvida det blir mickbyte.
Finns ju för 5-600 originalmickar på Ebay men... ja... Frågan är om det kanske låter bättre innan det är färdigt med nå´t annat.

Janne

Inlägg av Janne »

Ursäkta om jag kladdar till din tråd, men går det att köpa nya EB musicman-mickar?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
200071 skrev:Det som kännetecknar Delano i största allmänhet är att de är rätt "ordinära" fast mycket bättre. Du får en tydlig, fet punch som tar sig genom ljudvallen utan att låta konstig. Inte jätteheta utan med bra dynamik i stället.
Ska försöka mig på det nästa helg då jag är i sthlm med lite mer tid över än senaste gången jag var där.
Kolla bara att det är Delano, på en hel del av de nya modellerna sitter det annat.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Eftersom du redan fått mycket reklam från Delano. Så har ja ju äran då att säga WINDMILL...

Givetvis SPECIAL PRICE for you my friend.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

200071 skrev:
blackparkas skrev:
Kolla bara att det är Delano, på en hel del av de nya modellerna sitter det annat.
Det brukar sitta sandbergs "egna" mickar, som tillverkas av delano
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Skriv svar