19-inch rack ***Fixat***
- Bean
- VIP medlem
19-inch rack ***Fixat***
Inför sommarens aktiviteter behöver jag införskaffa en 19-inch racklåda med plats för minst 3 enheter (stärkare, kompressor och effektmodul)
Stärkaren (Yamaha BBT500) är ca 90 hög
Kompressorn (dbx 163)...vet jag inte på rak arm hur hög den är
Effektmodul.....har jag inte köpt än.
Någon som har något schysst som ligger o skräpar för en hyfsad peng? Eller någon som kan rekommendera något nytt och bra till rimligt pris?
Stärkaren (Yamaha BBT500) är ca 90 hög
Kompressorn (dbx 163)...vet jag inte på rak arm hur hög den är
Effektmodul.....har jag inte köpt än.
Någon som har något schysst som ligger o skräpar för en hyfsad peng? Eller någon som kan rekommendera något nytt och bra till rimligt pris?
Senast redigerad av Bean den ons 16 maj 2007, 22:50, redigerad totalt 1 gånger.
Ta reda på hur många rackunits din stärkare är. Om den har rackmount-öron och är ca 90 mm är den troligen 3 units. En dbx 163 är en unit hög - men har väl bara halv rackbredd? Minns att jag hade ett h-e att rackmontera min. Man ska köpa nån rackmount-sats som kostar skjortan o femti och som dessutom måste tas hem fr usa, typ...
Troligen kommer du att behöva ett 6 units rackcase. Köp inte ett plastrack om du ska ha toppen i det, den är tung och då håller inte plastracken...
Jag har tyvärr inget att sälja eller låna ut, men ett tips är att kolla med lite olika PA-firmor, dom brukar ha "till salu" på sina hemsidor...
Troligen kommer du att behöva ett 6 units rackcase. Köp inte ett plastrack om du ska ha toppen i det, den är tung och då håller inte plastracken...
Jag har tyvärr inget att sälja eller låna ut, men ett tips är att kolla med lite olika PA-firmor, dom brukar ha "till salu" på sina hemsidor...
- Bean
- VIP medlem
Thank you brother.dereborn skrev:Ta reda på hur många rackunits din stärkare är. Om den har rackmount-öron och är ca 90 mm är den troligen 3 units. En dbx 163 är en unit hög - men har väl bara halv rackbredd? Minns att jag hade ett h-e att rackmontera min. Man ska köpa nån rackmount-sats som kostar skjortan o femti och som dessutom måste tas hem fr usa, typ...
- Diesel
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
kan inte lova nåt, men gällande rackmodul till kompressorn så kan jag säkert fixa en sån för 2-300:- genom vår ljudtekniker. finns lite olika modeller, så det beror ju lite på hur dbx'en ser ut. men du kanske redan har ett!
ska du rodda mkt är det idé att ha ordentligt case, som dereborn säger. holmberg eller liknande (i trä) är svinbra. plast, som skb, funkar givetvis också men är inte lika bra. så finns rackbags också, som är som en "mjuk" väska (tänk gigbag) fast med träväggar som är smidigt om man vill bära på axeln. men det är klart... ska det vara typ 6 enheter så blir det kanske ändå inte så smidigt
har nog inget som passar herrn. bara en 3-enheters rackbag som ligger och skräpar...
ska du rodda mkt är det idé att ha ordentligt case, som dereborn säger. holmberg eller liknande (i trä) är svinbra. plast, som skb, funkar givetvis också men är inte lika bra. så finns rackbags också, som är som en "mjuk" väska (tänk gigbag) fast med träväggar som är smidigt om man vill bära på axeln. men det är klart... ska det vara typ 6 enheter så blir det kanske ändå inte så smidigt

har nog inget som passar herrn. bara en 3-enheters rackbag som ligger och skräpar...
- Diesel
- Medlem++
- Diesel
- Medlem++
- Bean
- VIP medlem
Mycket input här och det tackar jag för!bassdude skrev:kan inte lova nåt, men gällande rackmodul till kompressorn så kan jag säkert fixa en sån för 2-300:- genom vår ljudtekniker. finns lite olika modeller, så det beror ju lite på hur dbx'en ser ut. men du kanske redan har ett!
Bassdude -> Du får hemskt gärna kolla upp det där med rackmodulen!
Vad vill du ha för rackbagen förresten? (Kan vara bra att ha...hehe)
- Simon Andersson
- Medlem++
- Bean
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
Äch MBas. Alla vill bli generaler efter krigetmarcbass skrev:Skulle precis skriva och säga att om du bjuder på Kaffe så bjuder jag på ett rackcase..
Har ett över som ligger. Eller får de snart..
De kunde du ha FÅTT!!!

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Bean
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
-