Sedan sälja bas trådarna mina inte fick så mycket respons försöker jag, inspirerad av Parkas, med en köpa bas tråd. Det blir förhoppningsvis mycket roligare!
4 strängar, bandad, låga strängar tycker jag om. Inga nya saker, gärna udda, inte shortscale (32 funkar iofs). Inte 5 siffriga belopp
Vad har ni?
Båda är intressanta basar. Du får skicka förslag på pris på den andra till mig.
Problemet är att jag har lite svårt att bestämma mig vad jag vill ha
En P bas är aldrig fel, men samtidigt det enklaste att göra som byggprojekt, så da borde man egentligen köpa nåt annat som t.ex din GrassRoots eller en BB2000 eller nåt med P/J eller……(Jag är lika förvirrad som jag låter )
Fortfarande inget köpt fast jag har fått 3 frestande erbjudande.
Vill egentligen ha alla tre, och har extrema beslutsproblem. Konstigt att man kan bli så fokuserad på en bas.
För forumets bästa bör jag köpa nåt, så försätt komma med förslag.
Hur kommer Pratabas att uppfattas om jag giggar med min ”Prunier signaturbas” med Pratabas tröjan på
Hm... vad ska vi hitta på.... Är Victoryn såld som var till salu nere i götet? Den för 9500?
Annars skulle jag tipsa om den!
Annars finns det ju toookmycket yxor ute... men det beror ju på vad du vill ha.
Det är svårt att hitta något udda som samtidigt inte är skräp och låter skit tycker jag.
Gibson Victoryn är perfekt.
Udda och låter kanon och trevlig att spela på!
Lättspelad!
Den Victoryn jag har på min Avatar kan vara till salu. Det finns en som är intresserad av den men jag vet inte riktigt hur det går. Det är en Standard vilket betyder att den är passiv och en-mickad, till skillnad från BPs Artist.
Det är en grym bas. Kan jämföras med en P-bas i karaktären men slår den med hästlängder. Tycker jag
*edit* just det Mala, nu var jag för långsam igen. Du ska inte ha den då?
Victory har jag inte testad annat en 10 minuter någon gång på 80talet, men looken och vad jag vet om den ger faktisk lite habegär.
EB3 är däremot utanför min läggning (törs inte längere säja att jag tycker nåt är fult ) och Arian vet jag inget om
Ska man säga nåt negativt om Victoryn så är det att den är ganska tung. Men jag hör till dem som anser att en tung bas (med rätt trä förståss) också bidrar till ett tungt sound.
Ja, tungt sound har den... Spöar P-basen m dubbeljazz i fläskighet anytime!
Men det är kanske Artist som är fläskigare än det mesta, Standarden har jag inte testat ipluggad.
Jag känner ena stunden att jag ska sälja Victoryn, men det går inte.
Den är för cool och låter trevligare/snyggare än P-basen, omän inte lika distinkt.
prunier skrev:Victory har jag inte testad annat en 10 minuter någon gång på 80talet, men looken och vad jag vet om den ger faktisk lite habegär.
EB3 är däremot utanför min läggning (törs inte längere säja att jag tycker nåt är fult ) och Arian vet jag inget om
Arian e rätt ful
Ja har dock tryck i en MEC Twin Lipstick mick i den så den låter jävligt bra.
prunier skrev:Victory har jag inte testad annat en 10 minuter någon gång på 80talet, men looken och vad jag vet om den ger faktisk lite habegär.
Arian e rätt ful
Ja har dock tryck i en MEC Twin Lipstick mick i den så den låter jävligt bra.
Jag har en del byggen till övers. Jazz, Precision, MM, två J-liknande femmor, eventuellt en metallicgrön åtta... Du kan få två av dem under femsiffrigt!
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Jag har en del byggen till övers. Jazz, Precision, MM, två J-liknande femmor, eventuellt en metallicgrön åtta... Du kan få två av dem under femsiffrigt!
Först får man väl presentera sig - Jonas från Stockholm som länge funderat på att joina er på Pratabas. Jag har precis införskaffat en tredje bas (Fender JV P-bas) och har dåligt med utrymme i lyan. Är du intresserad så säljer jag en Yamaha BB 3000 från mitten av 80-talet. Den ligger just nu ute på Tradera
( http://www.tradera.com/YAMAHA_BB_3000_E ... n-47362186 ). Jag tror att du kan få den relativt billigt, intresset verkar inte vara jättestort.
blackparkas skrev:Så den vita P-MM:n finns kvar???
Ja. Delvis beror det på att jag inte är så motiverad till en försäljning, den är så pass bra i förhållande till vad den kostade att bygga. Men det är klart, om rätt bytesobjekt eller penningsumma viftas framför mina GAS-drabbade ögon så får den offras
"If you reach perfection your standards are too low."
blackparkas skrev:Så den vita P-MM:n finns kvar???
Ja. Delvis beror det på att jag inte är så motiverad till en försäljning för den är så pass bra i förhållande till vad den kostade att bygga. Men det är klart att den får offras om rätt bytesobjekt eller penningsumma viftas framför mina GAS-drabbade ögon
Hehehe.... ja... kan ju inte säga om basen är bra eller ej heller iofs, den fanns inte hos dig när jag var där så jag antog att den var såld.