handyman i sthlm?
- FreCKo
- Medlem++
handyman i sthlm?
Jag har tröttnat på att spela femsträngat, är mer en fyrsträngad grabb, så jag har försökt att sälja min Dean-bas nu så att jag har lite pengar att röra mig med till flytten och eventuellt använda som startkapital i ett sparande till en ny bas.
Problemet är att elektroniken i Dean-basen är lite.. Svajig. Ibland funkar den kalas, ibland så försvinner ljudet helt eller delvis. Jag TROR att det är glapp i något, typ en kabel som behöver lödas, något som ska skruvas fast eller något sånt...
Problemet är att jag verkligen inte har någon erfarenhet av att fixa elektroniken i basen. Om det inte vore för att jag faktiskt ska sälja den inom en väldigt snar framtid så skulle jag nästan försöka mig på det själv, men jag har varken material eller kunskap nog att göra ett tillräckligt bra arbete på en bas jag ska sälja...
Jag har funderat på att lämna in den till en gitarrmeck, typ Paul Guy, men det skulle ta tid OCH bli dyrt, och basen är liksom inte värd sådär jättemycket att jag är sugen på att lägga ut 600-800 spänn för att få en klick löd-mojs fastklämt.
Så, några tips på billiga gitarrmeckar i sthlm som inte har typ två veckors väntetid innan man kan få tillbaka basen?
Alternativt: är det någon sthlm-pratabasare som vill tjäna några hundra och få mandelkubb i utbyte mot att dutta med en lödpenna och se vad som är fel?
Problemet är att elektroniken i Dean-basen är lite.. Svajig. Ibland funkar den kalas, ibland så försvinner ljudet helt eller delvis. Jag TROR att det är glapp i något, typ en kabel som behöver lödas, något som ska skruvas fast eller något sånt...
Problemet är att jag verkligen inte har någon erfarenhet av att fixa elektroniken i basen. Om det inte vore för att jag faktiskt ska sälja den inom en väldigt snar framtid så skulle jag nästan försöka mig på det själv, men jag har varken material eller kunskap nog att göra ett tillräckligt bra arbete på en bas jag ska sälja...
Jag har funderat på att lämna in den till en gitarrmeck, typ Paul Guy, men det skulle ta tid OCH bli dyrt, och basen är liksom inte värd sådär jättemycket att jag är sugen på att lägga ut 600-800 spänn för att få en klick löd-mojs fastklämt.
Så, några tips på billiga gitarrmeckar i sthlm som inte har typ två veckors väntetid innan man kan få tillbaka basen?
Alternativt: är det någon sthlm-pratabasare som vill tjäna några hundra och få mandelkubb i utbyte mot att dutta med en lödpenna och se vad som är fel?
- ferm
- Medlem++
Re: handyman i sthlm?
Jag kan hjälpa dig.FreCKo skrev:Jag har tröttnat på att spela femsträngat, är mer en fyrsträngad grabb, så jag har försökt att sälja min Dean-bas nu så att jag har lite pengar att röra mig med till flytten och eventuellt använda som startkapital i ett sparande till en ny bas.
För många basar är inte nog
- FreCKo
- Medlem++
- ferm
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
- ferm
- Medlem++
Fick du mitt PM?FreCKo skrev:Blindstyre såg du inte att jag pmade!ferm skrev:Blindstyre såg du inte att jag erbjöd migFreCKo skrev:Just det som är problemet, jag behöver egentligen få det fixat till helgenTDHP skrev:Ja, då var ju det löst!
Annars tänkte jag säga Ad Lib, fast jag vet inte hur lång kö han har.
För många basar är inte nog
- FreCKo
- Medlem++
Ja! Håller på att flytta och skit så jag kanske inte svaradeferm skrev:Fick du mitt PM?FreCKo skrev:Blindstyre såg du inte att jag pmade!ferm skrev:Blindstyre såg du inte att jag erbjöd migFreCKo skrev:Just det som är problemet, jag behöver egentligen få det fixat till helgenTDHP skrev:Ja, då var ju det löst!
Annars tänkte jag säga Ad Lib, fast jag vet inte hur lång kö han har.