Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av -rally- »

Hej!
Jag slänger ut en trevare för att ev. slippa beställa från annat utomrikiskt håll:)

Jag letar efter olika fräcka delar för att maxa och uppgradera en Squier VM Bass VI. Hit me med det ni har liggandes! Allt behöver bytas ut:)

Letar t.ex efter:
-Staytrem Eller liknande, wide stall

-Någon form av låsbart/fast svaj

-Ett set Seymour Duncan Quarter Pounders (SJAG-3) eller andra mickar med lite högre output.

-Om någon råkar ha ett set la Bella liggandes är ju det gött?

Allt gott
/Rasmus
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av saft »

Rekommenderar att modda switcharna för serie/parallell-koppling av mickarna. Blir ett jävla drag i serieläge! Har flyttat strangle kondningen till en pushpull ratt istället.
Förutom staytrem och låsbart stall har jag även bytt stämmisar till låsbara, halssadel i ben samt shimsat halsen.

Sen har jag aldrig förstått det där med att det att inte vilja/kunna/våga/orka beställa från fiendeland. Men det är bara jag!:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av -rally- »

Ah...gött! Har väl egentligen inget emot utomriket så sett. Bara gött att kolla runt lite först om någon har grejer liggandes, plus att Staytrem verkar ha tomt i lagret:)

Med risk för att verka exakt lika dum som jag ser ut...jag kör aldrig med mer än en mick åt gången, 99% bara hals 1% bara stall. Låter göttast... Då gör väl inte serie/parallell ngn skillnad? Det känns viktigast att få en fet halsmick:) Eller?

Får man fråga vad du kör för svaj?
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av saft »

-rally- skrev: ons 27 nov 2019, 23:05 Ah...gött! Har väl egentligen inget emot utomriket så sett. Bara gött att kolla runt lite först om någon har grejer liggandes, plus att Staytrem verkar ha tomt i lagret:)

Med risk för att verka exakt lika dum som jag ser ut...jag kör aldrig med mer än en mick åt gången, 99% bara hals 1% bara stall. Låter göttast... Då gör väl inte serie/parallell ngn skillnad? Det känns viktigast att få en fet halsmick:) Eller?

Får man fråga vad du kör för svaj?
OK:)

Nej på parallell så låter det faktiskt bäst med en mick i taget tycker jag. En mick i taget går inte att köra i serie. Men
i serie så låter det mumma med hals och mitten. Blir typ 35%mer kött och "thump" i ljudet jämfört med bara halsmicken.


Svaj kör jag ett Hondo låsbart. Men skulle jag gjort om så hade jag köpt ett fender orginal. Hondot är lite lättare i materialet och känns lite klenare.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av -rally- »

Och då är det egentligen ett Jaguar-stall du köper?

/Rasmus
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Delar för att uppgradera en Squier Bass VI

Inlägg av saft »

-rally- skrev: tor 28 nov 2019, 19:10 Och då är det egentligen ett Jaguar-stall du köper?

/Rasmus
Exakt!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Skriv svar