Aslan skrev:Nu känner jag mig hemma på riktigt:)
Delbar rigg som funkar i ALLA situationer:)
Mesas toppar verkar ha mycket muskler under huven. Jag testade den lilla, lilla M3 på 4Sound och blev positivt överraskad. Den hade dessutom tillräckligt lite rattar att skruva på...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Aslan: Tycker du Walkabouten räcker till större festivalscener också?
Har svårt att tro det.... Iofs så brukar det ju oftast stå nåt monster på de scenerna ändå.... men....
blackparkas skrev:Aslan: Tycker du Walkabouten räcker till större festivalscener också?
Har svårt att tro det.... Iofs så brukar det ju oftast stå nåt monster på de scenerna ändå.... men....
Tycker att den räcker själv på ganska stora scener om man har bra PA. Om man inte har massor av lågbas;)
Har spelat med den på en megascen men då var jag lite nojjig och använde den som preamp till steget i en SVT4. Men jag tycker nog att den räcker nästan som en SVT classic som även den spyr om man har för högt eller mycket lågbas.
blackparkas skrev:Aslan: Tycker du Walkabouten räcker till större festivalscener också?
Tycker att den räcker själv på ganska stora scener om man har bra PA. Om man inte har massor av lågbas.
Där har du problemet för Parkas...
"If you reach perfection your standards are too low."
Tycker att den räcker själv på ganska stora scener om man har bra PA. Om man inte har massor av lågbas.
Heyman skrev:Jag har ägt 2x10:an i snart ett halvår och det finns ingen ursäkt för att jag väntat till i kväll med att repa på full rigg. Det lät ännu bättre och jag förstår igen varför jag gillade höghöjdsriggar.
Det är möjligen inte någon som sitter och trycker på en mesalogo som dom inte behöver?
Heyman skrev:Jag har ägt 2x10:an i snart ett halvår och det finns ingen ursäkt för att jag väntat till i kväll med att repa på full rigg. Det lät ännu bättre och jag förstår igen varför jag gillade höghöjdsriggar.
Det är möjligen inte någon som sitter och trycker på en mesalogo som dom inte behöver?
Mesa Walkabout
Mesa PowerHouse 610
TKS 112 x2
Bara för att ha GASen sysselsatt så skulle ju en Mesa M9 Carbine sitta fint men inget jag egentligen behöver:) Walkabouten räcker till ändå.
ImageUploadedByTapatalk1408362471.970676.jpg
"Räcker" Funkar" Visst! Men: Du har håret, giggen, chopsen, basarna, världsturnerna på FET scener, Lådan mm. Och sen kommer lilla vickevire toppen Och! Du spelar Hårdrock! Vi är många som vill se/kräver en M9a pryda din låda.
Mesa Walkabout
Mesa PowerHouse 610
TKS 112 x2
Bara för att ha GASen sysselsatt så skulle ju en Mesa M9 Carbine sitta fint men inget jag egentligen behöver:) Walkabouten räcker till ändå.
ImageUploadedByTapatalk1408362471.970676.jpg
"Räcker" Funkar" Visst! Men: Du har håret, giggen, chopsen, basarna, världsturnerna på FET scener, Lådan mm. Och sen kommer lilla vickevire toppen Och! Du spelar Hårdrock! Vi är många som vill se/kräver en M9a pryda din låda.
Hahaha!!!!:)
Du har ju självklart rätt som vanlig angående vickevire så jag borde skaffa stortopp. Dock kan jag ändå inte ta med den på flyggiggen så jag är lite kluven...
Mnjae... Detta är L115 som skulle bli den ultralätta 15-tummarn, men blev inte av. Tommy hade dessa halvfärdiga i verkstaden så slog till. Den du menar är en 15" i en 112-låda.
Vee-Eight skrev:Mnjae... Detta är L115 som skulle bli den ultralätta 15-tummarn, men blev inte av. Tommy hade dessa halvfärdiga i verkstaden så slog till. Den du menar är en 15" i en 112-låda.
Ah!
Ja, det var den lilla jag menade, ser ju nu att de inte är så små...
Men snyggt!
Och hellre stort än litet är min devis!