Färskt intryck av skarpt läge m EBS Fafner

Prata om förstärkare och högtalare
dereborn

Färskt intryck av skarpt läge m EBS Fafner

Inlägg av dereborn »

OK, kom t Valencia, spanien med bara den vita basen i behåll. BBQV:n är fortfarande ute på upptäcktsfärd i europa - utan husse... Bacline på plats inebar en fafner och en ebs 4x10.

Intressant, tänkte jag, positivt, nu får jag chans att testa den i skarpt läge. Vi skulle lra lite olika covers och ett set m Andreas Johnson. EBS:n var precis som jag minns den. Middig och jobbig, med en ful, odisinkt botten om man vred "BASS"-kontrollen långt långt upp... Disten var nån slags förbestämd "character" sak, som var fulfulful och det fanns inte muskler tillräckligt när den började rockas rejält.

m.a.o. precis som jag trodde, och som den känns i testläge.
Men nu är jag inte BARA en negativ surgubbe, nu har jag även testat den i skarpt läge och med ett band som jag är van vid.

USCH
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

EBS, inte avundsjuk. Valencia, AVUNDSJUK!

:wink:
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Färskt intryck av skarpt läge m EBS Fafner

Inlägg av BBQV »

dereborn skrev:OK, kom t Valencia, spanien med bara den vita basen i behåll. BBQV:n är fortfarande ute på upptäcktsfärd i europa - utan husse...
Sicken ansvarslös vårdnadshavare du är Johan! Hoppas du får ett vykort eller nå't annat livstecken snarast. :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
dereborn

Inlägg av dereborn »

Nej - jag är Ansvarsfull! I största feta flichtcase som den bott i since day 1, och ordentligt incheckad. Att sen iberia och spanair är "manana"-bolag, det är en annan femma!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Hoppas den får se nå't vackert på semestern!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar