Sida 3 av 3

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 19 sep 2019, 11:08
av Danne
blackparkas skrev: mån 16 sep 2019, 03:25 Mycket märkligt..

Har ju svårt att tro att tyska och brittiska Mesa-kunde behöver skicka sina grejer till Italien...
Förmodligen en speciell italienare som orkar serva Mesa (Brittiska importören tex är tydligen inte jätteintresserad). Vad jag fattat för är just Mesa Boogie allt som oftast en mardröm att arbeta med pga mycket teknik på liten plats och de är svåra att montera isär och felsöka i. Risken blir ju då att lönsamheten blir dålig (fler timmar än man kan ta betalt för). Vad som gör det än värre är att de håller ganska hårt i dokumentationen vilket gör att många vägrar ta in en Mesa på arbetsbordet.

Kvarstår ju då bara enstaka auktoriserade som nog får en del dokumentation, men scheman stämmer oftast inte då de inte verkar bry sig om att revidera vid ändringar (om man är konspiratorisk tror man att de avsiktligt lämnar ut felaktiga scheman). Det är nog tyvärr så att efter garantitiden gått ut så är man ganska utlämnad vid problem med förstärkaren.

Tilläggas kan ju att det finns andra sidan av spektrumet. Peavey tex har jättebra eftermarknadsservice. De brukar vara snabba med svar och det går även bra att beställa delar. Jag som hobbymekare skickade ett mail med förfrågan om kretsschema till Peavey VB-2. Dagen efter fick jag svaret; "Det här är allt vi har", vilket gjorde att jag fick mer än jag frågade om.

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 19 sep 2019, 11:44
av Aslan
Tycker det är lite tråkigt, då Mesa har FANTASTISKT rykte om sig i USA att lösa det mesta smidigt och snabbt mot ofta en låg kostnad även efter garantitiden gått ut. Utanför USA verkar det vara mycket svårare med service. Jag spelar själv Mesa (endorser) och har ALDRIG haft problem med mina grejer (peppar, peppar..), så jag har ingen erfarenhet av servicen i Europa...
Antar att det hänger på att Mesa fortfarande är ett relativt litet företag, som gärna gör servicen själv så man har kontroll på det. Då blir det svårt att delegera service utanför USA...

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: fre 20 sep 2019, 10:04
av Rut66
Danne skrev: tor 19 sep 2019, 11:08
blackparkas skrev: mån 16 sep 2019, 03:25 Mycket märkligt..

Har ju svårt att tro att tyska och brittiska Mesa-kunde behöver skicka sina grejer till Italien...
Tilläggas kan ju att det finns andra sidan av spektrumet. Peavey tex har jättebra eftermarknadsservice. De brukar vara snabba med svar och det går även bra att beställa delar. Jag som hobbymekare skickade ett mail med förfrågan om kretsschema till Peavey VB-2. Dagen efter fick jag svaret; "Det här är allt vi har", vilket gjorde att jag fick mer än jag frågade om.
Hej.
Har du kvar kretsschemat till Peavey VB-2?

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: fre 20 sep 2019, 15:15
av Danne
Rut66 skrev: fre 20 sep 2019, 10:04 Hej.
Har du kvar kretsschemat till Peavey VB-2?
Japp! Om du pm:ar mig en mailadress så kan jag skicka till dig någon gång i helgen.

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: ons 25 sep 2019, 15:26
av blackparkas
Danne skrev: tor 19 sep 2019, 11:08
blackparkas skrev: mån 16 sep 2019, 03:25 Mycket märkligt..

Har ju svårt att tro att tyska och brittiska Mesa-kunde behöver skicka sina grejer till Italien...
Vad jag fattat för är just Mesa Boogie allt som oftast en mardröm att arbeta med pga mycket teknik på liten plats och de är svåra att montera isär och felsöka i. Risken blir ju då att lönsamheten blir dålig (fler timmar än man kan ta betalt för). Vad som gör det än värre är att de håller ganska hårt i dokumentationen vilket gör att många vägrar ta in en Mesa på arbetsbordet.
Fast det där gäller ALL elektronik idag.
Mesas småtoppar är t.ex. större än andras och GK är ju näst intill omöjliga att laga efter vad jag förstått, när de väl gått sönder.
Vilket de gör.

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: ons 25 sep 2019, 22:24
av Danne
blackparkas skrev: ons 25 sep 2019, 15:26
Danne skrev: tor 19 sep 2019, 11:08
blackparkas skrev: mån 16 sep 2019, 03:25 Mycket märkligt..

Har ju svårt att tro att tyska och brittiska Mesa-kunde behöver skicka sina grejer till Italien...
Vad jag fattat för är just Mesa Boogie allt som oftast en mardröm att arbeta med pga mycket teknik på liten plats och de är svåra att montera isär och felsöka i. Risken blir ju då att lönsamheten blir dålig (fler timmar än man kan ta betalt för). Vad som gör det än värre är att de håller ganska hårt i dokumentationen vilket gör att många vägrar ta in en Mesa på arbetsbordet.
Fast det där gäller ALL elektronik idag.
Mesas småtoppar är t.ex. större än andras och GK är ju näst intill omöjliga att laga efter vad jag förstått, när de väl gått sönder.
Vilket de gör.
Ja, helt klart är ju alla mikrostärkare per definition pyttiga med service-ovänlighet som följd. Det jag mest syftade på är Mesas rörstärkare där de tydligen är generellt -både nutida och historiskt- mer komplicerade i konstruktionen än konkurrenternas.

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: ons 25 sep 2019, 23:18
av dalmobossen
Jag fick samma behandling när min m6:a brann. Visserligen fick jag tala en del för min sak då toppen var 6 år gammal och garantin gått ut. Men till sist blev den skickad till USA och genomgick en mängd uppgraderingar under skalet. Hade den tillbaka inom två veckor. Helt utan kostnad. 👍👍

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 26 sep 2019, 00:37
av bjelkeman
Jag ångrar jag sålde min M6. :(

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 26 sep 2019, 08:27
av Elfström
bjelkeman skrev: tor 26 sep 2019, 00:37 Jag ångrar jag sålde min M6. :(
Väntade på detta........ :D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 26 sep 2019, 11:47
av blackparkas
Det var knappast något chockerande avslöjande... :D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 26 sep 2019, 17:33
av bjelkeman
Hahaha. Jag är så transparent. Inte för att jag behöver en. Helt nöjd klass D ägare. :P

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 26 sep 2019, 23:57
av blackparkas
Tydligen inte heeeelt nöjd.... :D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: fre 27 sep 2019, 06:23
av bjelkeman
Jo. Jag har inte flera basar för att jag inte är nöjd. Jag har fler för att alla basar är inte lika. Samma med förstärkare.