AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av Roger Hedin »

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av Danne »

Jag trodde först att det kunde handla om en riktigt trogen reissue, men det är ju egentligen kul att de gjorde en spin på olika varianter. Kostar nästan 30000:- och det får man väl räkna med när den är ihopbyggd i U.S.A.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av funkys**t »

Yeah!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev: tor 18 jul 2019, 23:44 Jag trodde först att det kunde handla om en riktigt trogen reissue, men det är ju egentligen kul att de gjorde en spin på olika varianter. Kostar nästan 30000:- och det får man väl räkna med när den är ihopbyggd i U.S.A.
Det är ju tur att det INTE är en helt trogen reissue. De riktigt gamla hade ju en del "issues" vad gäller driftsäkerhet. Det är ju bara att läsa om Stones första turné med SVT, då Ampeg hade personal med för att hålla dem igång... ;)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av Danne »

Roger Hedin skrev: lör 20 jul 2019, 13:34 Det är ju tur att det INTE är en helt trogen reissue. De riktigt gamla hade ju en del "issues" vad gäller driftsäkerhet. Det är ju bara att läsa om Stones första turné med SVT, då Ampeg hade personal med för att hålla dem igång... ;)
Ja, de fick ju prototyper med sig på den turnén. Jag tänkte nog inte så trogen den skulle vara allra första varianten, med de sedan länge utgångna och mindre tillförlitliga 6145-slutrören. Snarare sent 1970 med 6550.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev: sön 21 jul 2019, 00:01
Roger Hedin skrev: lör 20 jul 2019, 13:34 Det är ju tur att det INTE är en helt trogen reissue. De riktigt gamla hade ju en del "issues" vad gäller driftsäkerhet. Det är ju bara att läsa om Stones första turné med SVT, då Ampeg hade personal med för att hålla dem igång... ;)
Ja, de fick ju prototyper med sig på den turnén. Jag tänkte nog inte så trogen den skulle vara allra första varianten, med de sedan länge utgångna och mindre tillförlitliga 6145-slutrören. Snarare sent 1970 med 6550.
Fast reissues på gammalt gods är som om Volvo skulle ge ut en reissue på Amason helt i original. Urrrk!!! Tack och lov är den nya SVT:n moderniserad med speakon, "själv-bias", DI och en del annat man inte vill vara utan idag...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: AMPEG HERITAGE 50TH ANNIVERSARY SVT

Inlägg av BillWyman »

30k för en amp man inte behöver/orkar släpa på kommer nog inte att hända?
Men f*n vad kul det vore att äga ett ex av denna❣️
Jag är Stones-fan sen jag var en snorunge, och är uppvuxen med bilder på deras rader av Ampeg-stackar. Darryl Jones kör ju fortfarande genom två st SVT/tre st kylskåp på Stones-turnéerna. Fett! Rock’n’roll!
Bild
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Skriv svar