Moddade Marshallåda

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Moddade Marshallåda

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag behövde en mindre Marshallåda 1x15 men med fullbredd så att min Super Bass 1968 ser vettig ut ovanpå. Jag hade en låda stående som nog från början är en gitarrlåda av märklig variant då den har haft två 15 tums element. Djupet på lådan understiger med råge en Marshall baslåda så.. men å andra sidan osv. Jag kommer aldrig få reda på användningsområde, hur som helst jag kapade helt enkelt ned lådan. Det blev hyfsat tycker jag.
Bild

Bild
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Moddade Marshallåda

Inlägg av saft »

Snyggt! Låter det bra?
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Moddade Marshallåda

Inlägg av Eagle Hazze »

saft skrev: ons 15 apr 2020, 00:34 Snyggt! Låter det bra?
Två 15 tummare låter mer men jag tycker ljudbilden är mycket bra.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Moddade Marshallåda

Inlägg av Eagle Hazze »

Eagle Hazze skrev: tis 14 apr 2020, 22:24 Jag behövde en mindre Marshallåda 1x15 men med fullbredd så att min Super Bass 1968 ser vettig ut ovanpå. Jag hade en låda stående som nog från början är en gitarrlåda av märklig variant då den har haft två 15 tums element. Djupet på lådan understiger med råge en Marshall baslåda så.. men å andra sidan osv. Jag kommer aldrig få reda på användningsområde, hur som helst jag kapade helt enkelt ned lådan. Det blev hyfsat tycker jag.
Bild

Bild
Jag var tvungen att sätta dit en logga givetvis.


Bild
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar