axl belt, världens smartaste bas å gitarrem?

Länkar till olika basbyggare, företag etc.
Skriv svar
axl belt
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 09:59

axl belt, världens smartaste bas å gitarrem?

Inlägg av axl belt »

kolla gärna in http://www.axlbelt.com
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Skulle kunna vara intressant att ha hemma där jag just står och sitter omvartannat.
axl belt
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 09:59

Inlägg av axl belt »

då tycker du ska prova en. inget köptvång
Bild
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

Dom såg ju riktigt fina ut. Gillar dom håriga kossorna. Håller dom uppe en bas med neck dive?

Men den där arbetsplatsolyckan såg inte rolig ut alls. :wink:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Ingen vadderad variant?
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+
Inlägg: 1334
Blev medlem: tis 09 nov 2010, 14:07

Inlägg av Viktorl »

jag har en i hårig kossa, sjukt snygg och sjukt smidigt. Ja kan testa hur de är med neckdive senare idag, inget jag tänkt iallafall.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hellish skrev:Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)

Jag tror det kan bli i snävaste laget för oss fullvuxna karlar!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

blackparkas skrev:
Hellish skrev:Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)

Jag tror det kan bli i snävaste laget för oss fullvuxna karlar!
Mitt är på 135 cm. Jag är 186 cm lång och har basen tillräckligt långt ner för att få basen skärp-skavd mitt på. Men 150 cm räcker kanske inte för dödsmetallare och Jimmy Page.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

blackparkas skrev:
Hellish skrev:Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)

Jag tror det kan bli i snävaste laget för oss fullvuxna karlar!
Kommer ihåg att jag köpte ett 180 till Thunderbirden. :)

Mennu när jag tänker efter så kör jag nog på 140nånstans nu. Måste mäta för säkerhets skull dock. :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Mungi skrev:
blackparkas skrev:
Hellish skrev:Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)

Jag tror det kan bli i snävaste laget för oss fullvuxna karlar!
Mitt är på 135 cm. Jag är 186 cm lång och har basen tillräckligt långt ner för att få basen skärp-skavd mitt på. Men 150 cm räcker kanske inte för dödsmetallare och Jimmy Page.

Fast du ser ju ut att vara rätt smal.
Jag är INTE smal vilket gör att det går förmodligen åt en 2 decimeter extra för att få ner basen lite... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

blackparkas skrev:
Mungi skrev:
blackparkas skrev:
Hellish skrev:Hm.. Tro om 150 cm räcker. Måste mäta nuvarande axelband innan jag lägger beställning. :)

Jag tror det kan bli i snävaste laget för oss fullvuxna karlar!
Mitt är på 135 cm. Jag är 186 cm lång och har basen tillräckligt långt ner för att få basen skärp-skavd mitt på. Men 150 cm räcker kanske inte för dödsmetallare och Jimmy Page.

Fast du ser ju ut att vara rätt smal.
Jag är INTE smal vilket gör att det går förmodligen åt en 2 decimeter extra för att få ner basen lite... :D
Tänkte inte på det.... 150 cm kanske inte räcker för matglada och ölglada bassister, och det räcker och blir över för spinkiga krumryggade bassister :lol:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+
Inlägg: 1334
Blev medlem: tis 09 nov 2010, 14:07

Inlägg av Viktorl »

Jag tror man kan beställa längre om man vill ha det, har för mig jag läst det där någon gång. Och tro mig det är ett riktigt bra axelband
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+
Inlägg: 1334
Blev medlem: tis 09 nov 2010, 14:07

Inlägg av Viktorl »

Testat lite med neck dive! Min bas har ganska lite neckdive från början och då är det inga som helst problem, man märker inget av det. För att få lite större effekt drog jag fast en 0,5 kg vikt på huvudet. Nu märktes det ju onekligen och halsen sjönk när man släppte men ganska sakta och inte särskilt långt. Det finns nog axelband som skapar mer friktion och som eliminerar neckdiven på extremt huvudtunga basar, men det ska nog inte vara några som helst problem att använda det här.
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

Använder fortfarande mina, köpte dom av honom när jag gick sista året i gymnasiet (han var en av mina lärare på estet-linjen).
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Skriv svar