the agitator...

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Wall skrev:
Yngwie Malmsteen (EN LÅT, EN GÅNG!Tv-sänt och OJ vad jag skulle vilja ha det kvar på video….)
Svensk TV? Om ja, minns du ungefär när och på vilken tv-kanal?
Kanske går det att skaka fram videon.

Ett jättestort Välkommen(!) från en annan fd. musikgymnasieelev från Västerås.
/Wall
Tjena! Vi gick knappast samtidigt va? (gick ut 88) Min största merit därifrån är nog att jag , under en gemensam lektion för alla som gick på sång, med ena handen,knäppte upp Karin Damgaards(Sånglärarinnan) bh!!!
jag hade helt glömt av det men sen träffade jag en tjej som gått några år efter mej och Karin hade berättat det för henne.....stor förvirring och absurditet!! Ja ja...jag hade alltid kul på sånglektionerna...=)

Det var på programmet Adam som sändes på tv3. Jag kommer ihåg att vi spelade in det i UR's lokaler så det innebär att det sannolikt var mellan -95 och -97....kanske kanske så sent som 98 men det tror jag inte...vi gjorde 110 program tror jag.....Man önskar ju att det fanns ngn maniker däriute som bara råkat klippa ihop våra roligaste jinglar till en 2 minuters dvd...;-)
Kommer speciellt ihåg när vi spelade "Teenage Prostitute" när Linda Skugge kom in(ELAKT??näää...) och Apopocalypslåten "Pattar" åt Samntha Fox...Sen lirade vi med Eilert Pilarm...Jailhouse rock...han var ikapp i vers 3....Jobbar du i ngt eter-arkiv? =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

figgebass skrev:Tjena! Vi gick knappast samtidigt va? (gick ut 88) Min största merit därifrån är nog att jag , under en gemensam lektion för alla som gick på sång, med ena handen,knäppte upp Karin Damgaards(Sånglärarinnan) bh!!!
jag hade helt glömt av det men sen träffade jag en tjej som gått några år efter mej och Karin hade berättat det för henne.....stor förvirring och absurditet!! Ja ja...jag hade alltid kul på sånglektionerna...=)

Det var på programmet Adam som sändes på tv3. Jag kommer ihåg att vi spelade in det i UR's lokaler så det innebär att det sannolikt var mellan -95 och -97....kanske kanske så sent som 98 men det tror jag inte...vi gjorde 110 program tror jag.....Man önskar ju att det fanns ngn maniker däriute som bara råkat klippa ihop våra roligaste jinglar till en 2 minuters dvd...;-)
Kommer speciellt ihåg när vi spelade "Teenage Prostitute" när Linda Skugge kom in(ELAKT??näää...) och Apopocalypslåten "Pattar" åt Samntha Fox...Sen lirade vi med Eilert Pilarm...Jailhouse rock...han var ikapp i vers 3....Jobbar du i ngt eter-arkiv? =)
Gick ut 92 (tror jag...sitter och räknar på fingrarna.)
Jag hoppas du har händelsen med Karin på din cv :D
Önskar att jag kom ihåg något från gymnasietiden men det mesta innan 94-95 är som bortblåst.
http://www.slba.se/, är ett tips om du letar gamla program.
Nej, jobbar inte i ett arkiv, men har kontakter på i SVT-arkivet.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Re: Figge the agitator...

Inlägg av Simon Andersson »

figgebass skrev:Jag hörde precis Olas nya sommarlåt på radion där jag SLAPPAR innan andra refrängen och det var inget jag visste att jag gjort innan producenten spelade upp låten…Jävligt absurd grej faktiskt…
hörde den på radion häromdagen. kom och tänka på att du skrivit nåt om det, så jag krankade upp volymen. haha... rätt ball slapp-grej faktiskt :)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Tack. =) Det är ju lite skönt gummiljud sådär....slap ska spelas på slipade strängar,basta..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

givet 8)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:Tack. =) Det är ju lite skönt gummiljud sådär....slap ska spelas på slipade strängar,basta..;-)
Så du slipar dina strängar, Figge? Jag kör flatspunnet personligen....

//Hellboy, ze bezzerwizzer.....
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Tja Figge! Har glömt och välkomna dig hit.. Var du med och spelade på Fusionsorkestern eller va de nu hette..? (Hittade den i musiksalen på mitt förra jobb som nån före mig glömt kvar..) Tror jag sett en konsert med Hoffa där du var med..

Tjohoo
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

funkys**t skrev:Tja Figge! Har glömt och välkomna dig hit.. Var du med och spelade på Fusionsorkestern eller va de nu hette..? (Hittade den i musiksalen på mitt förra jobb som nån före mig glömt kvar..) Tror jag sett en konsert med Hoffa där du var med..

Tjohoo
GAH!! Japp...BUSTED....det är nog det enda fusionalbum jag varit med på tror jag.....känns som om jag kanske INTE passade in riktigt..;-)
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev:
funkys**t skrev:Tja Figge! Har glömt och välkomna dig hit.. Var du med och spelade på Fusionsorkestern eller va de nu hette..? (Hittade den i musiksalen på mitt förra jobb som nån före mig glömt kvar..) Tror jag sett en konsert med Hoffa där du var med..

Tjohoo
GAH!! Japp...BUSTED....det är nog det enda fusionalbum jag varit med på tror jag.....känns som om jag kanske INTE passade in riktigt..;-)
Bild
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

bootsy skrev:
figgebass skrev:

Tjohoo
Bild
HAHAHAHA!!!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

bootsy skrev:
Bild
Jo jag vet att det hade blivit mycket bättre om jag spelat på den sån!! JAG VET !!! Jag MÅSTE köpa....shit..vad den är snygg....... :help:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

figgebass skrev: Jo jag vet att det hade blivit mycket bättre om jag spelat på den sån!! JAG VET !!! Jag MÅSTE köpa....shit..vad den är snygg....... :help:
Jag undrar om den luktar lite källare, sådär som mögliga prylar brukar göra...?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag är ytterst förvånad över att dom misslyckats med att impregnera mikrofonerna....jag menar...det är väl plast...?!? Eller är det också sådär fint trä som man bara stoppar i basarna om man tänker spela fort med ett fånigt sound?
Skriv svar