Dags att skriva en liten presentation.
Har i och för sig varit här ett tag men inte särskild aktiv på forumet men bättring utlovas.
Heter Morten Haugen, föddes 1968 i Norge
Bor i Hällefors med fru, barn och hund. (i mexitegelvilla = välintegrerad invandrare).
För att ha nåt att leva av jobbar jag som konsult inom livsmedelbranschen (egen företagare)
Så över till det viktiga: Musiken!
Jag spelade en del i Norge under 80 och 90 talet, allt ifrån olika rock och blues band till gospelkörkomp.
Jag la basen på hyllan (dvs. i källaren) innan jag flyttade till Sverige 2000, och där befann den sig till förra hösten då jag hittade någon här ute i skogen som ville ge mig möjligheten att "prova på" igen.
Spelar i en "rock/distcontry" trio som har haft 1 gig i puben på Nora hotell

Har en Peavy rör rigg från 80 talet. Alpha tube bass preamp, och classic series 120 med en 15 låda. Låter fortfarande bra, men nya rör hade säkert inta varit fel. Använder en Boss ME50b om det finns behov, i övrigt är jag ingen effektfreak.

Har 4 basar för tillfället
Schack Carbon (från Marcbass)
Ares Custom femma
Yamaha BB400 bandlös
Och en bygd av delar från en jv Pbas och lite annat smått och gått kombinerad med lite norsk skog och lite sågarbete, hemskt ful enligt många, men den spelar och låter bra tycker jag.
Bilder i posta bilder... kommer inom kort
Annars tycker jag forumet är utmärkt med en god stämning och en skön mix av kunniga veteraner och kaxiga kids (eller var det tvärtom)?