Lukas_T

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem

Lukas_T

Inlägg av Lukas_T »

39 årig multiinstrumentalist som de senaste åren allt mer fått basen som huvudinstrument. Egentligen trummis och har fuskat gitarr i alla år så övergång trummor -> bas var inte särskilt svår. Lite kul också i och med att jag sjunger lead i bandet jag spelar i så det blir lite lättare att fronta publiken.

Bor ute på vischan med egen replokal/studio i gästhuset och lirar bas och sjunger i powertrion Hardon (Motörheadinfluerat, men mörkare och nerstämt)

Som basist i mitt band har jag också uppgiften som kompgitarrist under solon så då kickar jag in stärkare nummer två som levererar en skönt distad bas a la Lemmy. Eller rättare sagt.. båda stärkarna går för det mesta :wink:

Mitt ljudideal har jag nog hittat - Massa skön overdrive, men med fet stabil botten för att fortfarande ha FLÄSKET!

Kör mina stärkare från stereoutgången så halsmicken går rent och stallmicken står för bröt.

Annars lirar jag fortfarande trummor när andan faller på och även gitarr. Det brukar vara jag som lägger kompgitarr på bandets inspelningar. Gitarristen är nöjd så länge han får spela solon 8)

Ja det var väl lite om mej själv det :)
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Orkar inte lista alla pedaler.
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

En Blekingebo till.
Hurra!
Mycket välkammad skall du vara! :D

Kaulskronit!
Frasse? :lol:
Senast redigerad av Klopper den mån 23 mar 2009, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

:vinkar:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Tjenare mister rick.. kan tipsa om mitt 4001-lotteri under säljes.
Vi har haft många intressanta duster mot gitarristerna på GMF genom tiderna även om du kanske inte minns det..
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Tjenahejsan!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
bt
Medlem+

Inlägg av bt »

Välkommen. En till motörhead-diggare, det är bra det :)

bas
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Vischan, Karlskrona?
Norr, väst eller öster om?
Söder är väl knappast ett alternativ, då Aspö-Hasslö-Polen är ett öde värre än döden! :D
Det finns ju några blekingebor på forumet, Mr Spock och Hosse är tyvärr bara att glömma då dom bor väster om Bräkne-Hoby och är skåningar! :lol:
Kul med en Ric-Kaulskronit, har själv haft 4 4001:or, tyvärr ingen för närvarande, men jag hoppas att vinna Makakenslotteri!
Åter igen, välkommen! :D
Senast redigerad av Klopper den mån 23 mar 2009, 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Välkommen välkommen! :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Hej o Välkommen!! :vinkar:
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

....angenämt för dig att träffa oss här på pratabas...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem

Inlägg av Lukas_T »

Klopper skrev:Vischan, Karlskrona?
Norr, väst eller öster om?
Söder är väl knappast ett alternativ, då Aspö-Hasslö-Polen är ett öde värre än döden! :D
Det finns ju några blekingebor på forumet, Mr Spock och Hosse är tyvärr bara att glömma då dom bor väster om Bräkne-Hoby och är skåningar! :lol:
Kul med en Ric-Kaulskronit, har själv haft 4 4001:or, tyvärr ingen för närvarande, men jag hoppas att vinna Makakenslotteri!
Åter igen, välkommen! :D

Nord ost om Karlskrona vid kusten mot smålandsgränsen till. Öbo är jag INTE och har heller ingen önskan att bli nån heller haha.

Själv har jag provat ett gäng 4001:or men jag tycker 4003:orna är bättre i och med den kraftigare dragstången. Det funkar bättre med tjocka strängar som jag gillar.

Äger också en Starkhagen som jag fick tag i för 900 förra året. :oops: Men förutom ett bitvis dåligt arbete gällande lacken och lite annat så är det faktiskt en riktigt trevlig bekantskap! Bra låter den också fast inte lika rått och kompromisslöst som min Rick, utan ett balanserat ljud som liksom bara passar in i stort sett till vilken mix som helst. Fick byta sadeln på den till en i älgben som Rolf Hägglund filade till för att den skulle bli riktigt bra.

Det jag nu är på lite halvjakt efter är en femma som inte är alltför dyr och inte har hals a la warwick/fender jazz (svårt allergisk mot kvastskaft).
Rickenbacker 4003, Tobias Toby Pro-5b, Starkhagen Lead Star, Texas Precision, Ashdown MAG 250 C115, Novanex RG 30
Medlem i klubben för basister som sjunger lead och klubben för dåliga/billiga/simpla basar.
Lingonbas
Medlem+

Inlägg av Lingonbas »

Lukas_T skrev: Det jag nu är på lite halvjakt efter är en femma som inte är alltför dyr och inte har hals a la warwick/fender jazz (svårt allergisk mot kvastskaft).
Kan en sådan här vara av intresse?

Bild

Tobias Toby med en hals som är allt annat än kvastskaft (nästan lite i grövsta laget för mig och därför jag funderar på att låta den gå). Hör av dig om det finns intresse.

Välkommen förresten! :D
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Hej hej!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Hej hej!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Micael
Medlem+

Inlägg av Micael »

:vinkar: Hej!
www.toothpaste.se
Micael presenterar sig
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Lukas_T
Medlem

Inlägg av Lukas_T »

Lingonbas skrev:
Lukas_T skrev: Det jag nu är på lite halvjakt efter är en femma som inte är alltför dyr och inte har hals a la warwick/fender jazz (svårt allergisk mot kvastskaft).
Kan en sådan här vara av intresse?

Bild

Tobias Toby med en hals som är allt annat än kvastskaft (nästan lite i grövsta laget för mig och därför jag funderar på att låta den gå). Hör av dig om det finns intresse.

Välkommen förresten! :D

Tackar!

Hmmmm ser ju intressant ut. Vad ska du ha för'n?
Lingonbas
Medlem+

Inlägg av Lingonbas »

du får dig ett PM
Skriv svar