sabullba
- sabullba
- Nykomling
sabullba
Efter några månaders vistele här på forumet känner jag mig äntligen mogen för en medlemspresentation.
Jag heter då Samuel och är för tillfället 16 år. Jag är bosatt på en gård utanför Mantorp, några mil söder om Linköping. Nu går jag fortfarande i 9:an med till hösten blir det NV i Mjölby. Första gången jag tog i en bas var för knappt fyra år sedan, men jag började spela på allvar för ungefär 1,5 år sedan.
Jag är utlovad basist i bandet Presence, som i övrigt råkade komma femma i Östergötlands distriktsfinal i Rockkarusellen efter att bara ha repat tillsammans i fem månader. De första låtarna vi gjorde var någon slags hårdrock men på senare tid har de utvecklas och innehåller nu en hel del proggressiva inslag. Det blir också några gosiga ballader som framförs ibland.
Basar:
Yamaha TRB-5p
Fernandes APB-100
Stärkare + lådor:
Ampeg SVT-3 PRO + Ampeg SVT-410HLF (övningsförstärkare som egentligen är far mins)
Trece Elliot GP-7 SM, Alesis slutsteg + Trace Elliot 412 som också har ett namn.
Pedaler:
Dunlop Cry Baby Bass
Boss DD-6
Gitarrer:
Ibanez SA 260
Fender DG-5
På fritiden äter jag gärna kakor.
Jag heter då Samuel och är för tillfället 16 år. Jag är bosatt på en gård utanför Mantorp, några mil söder om Linköping. Nu går jag fortfarande i 9:an med till hösten blir det NV i Mjölby. Första gången jag tog i en bas var för knappt fyra år sedan, men jag började spela på allvar för ungefär 1,5 år sedan.
Jag är utlovad basist i bandet Presence, som i övrigt råkade komma femma i Östergötlands distriktsfinal i Rockkarusellen efter att bara ha repat tillsammans i fem månader. De första låtarna vi gjorde var någon slags hårdrock men på senare tid har de utvecklas och innehåller nu en hel del proggressiva inslag. Det blir också några gosiga ballader som framförs ibland.
Basar:
Yamaha TRB-5p
Fernandes APB-100
Stärkare + lådor:
Ampeg SVT-3 PRO + Ampeg SVT-410HLF (övningsförstärkare som egentligen är far mins)
Trece Elliot GP-7 SM, Alesis slutsteg + Trace Elliot 412 som också har ett namn.
Pedaler:
Dunlop Cry Baby Bass
Boss DD-6
Gitarrer:
Ibanez SA 260
Fender DG-5
På fritiden äter jag gärna kakor.
Senast redigerad av sabullba den mån 13 jul 2009, 23:35, redigerad totalt 4 gång.
Kaka
- Walka
- Kontot är inaktiverat
välkommen!
Medlemspresentation
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
- Klopper
- Hedersmedlem
- Evilbiker
- Medlem++
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- GurraG
- Medlem++
Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
-
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
- Jonaz
- Medlem+
-
- Medlem++
Välkommen! Du är nog den enda här inne som har lika många gitarrer som basar skulle jag tro 
Men det lär ändra sig.. Jag hade en bas när jag reggade mig.. nu har jag 7

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem++
Haj å välkommen till ha... Prata Bas! Då jag började hänga här så hade jag knappt en basYZZ skrev:Välkommen! Du är nog den enda här inne som har lika många gitarrer som basar skulle jag tro

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
- sabullba
- Nykomling
Självklart ska det bli ändring på detYZZ skrev:Välkommen! Du är nog den enda här inne som har lika många gitarrer som basar skulle jag tro

Jag sålde faktiskt en bas förra veckan i förmån för en ny, så när det kommer in något trevligt på nära håll till bra pris så slår jag till. En bandlös vore skojs.

Kaka
- Tössberg
- Medlem++
jag har faktiskt fler gitarrer än basar... men det ändrar sig i veckan.YZZ skrev:Välkommen! Du är nog den enda här inne som har lika många gitarrer som basar skulle jag tro
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- BassiLow
- Medlem++

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- kanifflesmannen
- Medlem+
Välkommen! 

Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;