Så då var det min tur att presentera mig själv. Jag går rakt på sak då!
Jag heter Martin, är 18 år och spelar (såklart) bas! Jag spelar även kontrabas och gitarr. Jag bor i Vallentuna några mil utanför Stockholm och går snart tredje året på gymnasiet! De basarna jag äger för tillfället är min huvudbas: Fender Jazz MIM -03 (se vänster) och en JD av någon skum modell. Jag spelar i ett band som heter Birds & Words med fyra av mina söta vänner. Vår myspace är http://www.myspace.com/birdsandwordsmusic! Gå gärna in och lyssna
Hela min bashistoria började som för så många andra under musiklektionerna i högstadiet. Vi skulle visa upp vad vi kunde och jag slängde mig på basen innan någon annan hann. Den första låten jag lärde mig var den simpla låten Smells Like Teen Spirit. Efter detta skaffade jag en egen bas och började klura lite. På den vägen fortsatte det och nu sitter jag här; tre år senare och spelar fortfarande!
Puss & kram,
Martin
EDIT: Fyllt 18!
Senast redigerad av Nidaros den lör 18 jul 2009, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..