zombie - in your head

Presentera och berätta lite om dig själv
zombie
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 12:44
Ort: Gävle

zombie - in your head

Inlägg av zombie »

Jag heter Lars, 30+ år, bor i 18 mil norr om Stockholm, Gefle.

Jag köpte en halvtrasig (mullrar när den kör aktivt) Aria II Pro bas i början av 90-talet av en kompis, har spelat på den sen dess. Jag köpte även en 5-strängad Ibanez Roadstar II i samma veva som jag spelar på när den Arian inte duger av nån anledning (som just nu när en lödning släppt). Har en hemmaförstärkare som låter rätt anonymt, tror den är paj på nått sätt.

Jag registrerade mig här för att få lite bättre koll på marknaden för en nyinverstering i utrustning, för jag gillar att spela, men det skulle säkert vara ännu roligare med rätt utrustning. Tog mig ner till lokala musikaffärerna och det verkade som att Ibanez (EDB, BTB) i 8000:- klassen var det som tilltalade mig mest, men det känns lite saftigt.

En kompis tipsade om thomann, lite vanskligt att köpa på distans, men denna ser fin ut och prisvärd http://www.thomann.de/se/ibanez_sr300ipt.htm , men samtidigt om man ändå ska beställa blev jag sugen på något nytt i förstärkarväg för hemmabruk, förslag? Skulle även var trevligt att kunna spela in till datorn, men hur bär man sig åt då för att det ska bli bra ljud?, mer utrustning?

Eftersom jag spelat på den 5-strängade Ibanzen ett tag börjar jag uppskatta det korta avståndet mellan strängarna, fast det är väldigt sällan jag spelar på B-strängen. Med en ny bas skulle jag vilja lära mig spela mer slapbas och då känns 4-strängat mer lagom just för avståndet. Hmmm, hur gör ni?

Inte så mycket till presentation, mer mina funderingar i dagsläget. Ni får gärna kommentera med förslag.

:playing:

/ zombie - (nicket kommer från att spelar en del L4D på kvällarna)
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Pliistamiitcha Zombie...

Du kommer såklart att hitta massor av vettig info gällande t.ex. slapbas eller spacing. En del kommer nog att uppfattas som offtopic, ovidkommande eller rentav trams.
Men orkar man vänta på vettiga svar så kommer dom.

Välkommen hursom!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Välkommen hit! :vinkar:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: zombie - in your head

Inlägg av Tripod »

zombie skrev:Tog mig ner till lokala musikaffärerna och det verkade som att Ibanez (EDB, BTB) i 8000:- klassen var det som tilltalade mig mest, men det känns lite saftigt.
Välkommen!
Du kanske rent av kan vara intresserad av min Ibanez RB800? Kolla den här tråden:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... ight=rb800

Som baa skriver: "det är en underbar bas om man gillar aktiva basar med tunn hals.".
Du kan få den för 3000:-
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
zombie
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 12:44
Ort: Gävle

Inlägg av zombie »

Köpte tillslut en Ibanez SR-300, som har funkat bra. Köpte dock en Ibanez EDB700 på lokala musikaffärn på 45% off idag, ska bli spännande. Återkommer.
Skriv svar