maltjik skrev:travis beanen som är ny eller!?
*stråk av avundsjuka*
Japp, den och Orange-toppen är nya. Båda riktigt bra!
TB´n låter ju inte som nåt annat även om dom flesta såkert tror att den låter konstigt för att det är genomgående alu-hals. Den har både mer botten och mer "klånk" än en bas med trä-hals. Halsen är som en P-bas alá 70-talet så den passar mig perfekt.
Jag är normalt sett P-basfrälst men den här får hjärtat att slå riktigt snabbt!
maltjik skrev:travis beanen som är ny eller!?
*stråk av avundsjuka*
Japp, den och Orange-toppen är nya. Båda riktigt bra!
TB´n låter ju inte som nåt annat även om dom flesta såkert tror att den låter konstigt för att det är genomgående alu-hals. Den har både mer botten och mer "klånk" än en bas med trä-hals. Halsen är som en P-bas alá 70-talet så den passar mig perfekt.
Jag är normalt sett P-basfrälst men den här får hjärtat att slå riktigt snabbt!
Ruggigt bra bas!!!
har bara testat en tb-bas och det var för nåt år sedan på karlssons gitarrer här i stockholm. mycket angenäm!
lite annorlunda att spela på, men riktigt schysst. vad är det för skala på dem förresten? kändes som det var lite kortare
annars var jag länge på jakt efter en travis bean gitarr, men det får man ju lägga ner. när jag började kolla efter dem på ebay i början på 00-talet så gick de för runt $1000 och det tyckte jag var för dyrt. nu så slutar de ju på minst det fyrdubbla!
den enda tb-gitarren jag sett till salu i sverige var en svart std som behövdes lackas om som såldes på blocket för 6000 och sedan blev till salu på en gång för det dubbla. i nuläget kanske det var en okej deal ändå, men så kändes det inte då...
här är förresten en tysk som säljer de alugitarrer och basar som görs nu! http://www.remamusic.de
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
rumpeldunken skrev:14/9 Dead Fest, Linköping är noterat!
Tack för supporten!
Dead Fest datumet är från förra året... Tyvärr
Jahaja
Men jag fick iaf nys om en röjig festival! Det är den sista Dead Fest i år tydligen...Ska kolla upp det där när biljetterna kommer. Vore najs att gå på
rumpeldunken skrev:Jahaja
Men jag fick iaf nys om en röjig festival! Det är den sista Dead Fest i år tydligen...Ska kolla upp det där när biljetterna kommer. Vore najs att gå på
Dead Fest har inte gått så bra dom senaste åren tyvärr men jag har inte hört av Boris att det definitivt är sista DF. Integrity ska dit i år så det kommer bli bra iaf! Ska "tyvärr" inte dit för frun ska ha barn i samma veva, men jag ska se Integrity med Converge och Coliseum i CPH en månad innan!!!
rumpeldunken skrev:Jahaja
Dead Fest har inte gått så bra dom senaste åren tyvärr men jag har inte hört av Boris att det definitivt är sista DF. Integrity ska dit i år så det kommer bli bra iaf! Ska "tyvärr" inte dit för frun ska ha barn i samma veva, men jag ska se Integrity med Converge och Coliseum i CPH en månad innan!!!
straightedge79 skrev:Dead Fest har inte gått så bra dom senaste åren tyvärr men jag har inte hört av Boris att det definitivt är sista DF. Integrity ska dit i år så det kommer bli bra iaf! Ska "tyvärr" inte dit för frun ska ha barn i samma veva, men jag ska se Integrity med Converge och Coliseum i CPH en månad innan!!!
Integrity, Your Demise, det är så jävla många bra band på Deadfest i år! Fast att få barn lär väl toppa vilken line-up som helst.
Integrity och Converge, fyfan va nice. Måste fan se Converge innan dom lägger ner eller dör eller liknande.
Jag köpte biljett direkt när dom släpptes. Integrity och Converge är 2 av min favoritband. Såg integrity -96 el. -97 och världen har aldrig varit sig lik sen!
Och ja - självklart är det inget som slår att få barn!!!
TDHP skrev:
Funderar tex på att byta ut min Ampeglåda efter de förkrossande fakta du upplyste mig om! Eller iaf elementen!
Vad är det för fakta som jag missat?
Hehe, nu är det ju ett tag sen du undrade (på min födelsedag faktiskt! ) men vi kom fram till att 1540-lådorna "bara" är på 500W och inte 800W som vi har inbillat oss! Sen att dom räcker och blir över ändå är en annan sak!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP