Per

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Tjoffe skrev:
Vad gör dina dammfiskar på vintern?
De går varmt inomhus i tankar eller bassänger. Det är det säkraste, när man har lite dyrare fiskar.

Du kan även ha dem "kallförvarade" inomhus, vilket kräver mindre utrymme och jobb.

De kan även klara sig ute, men då får man planera dammen därefter, se till att de är i god kondition på hösten och hålla lite koll på dem på våren, som är den känsligaste perioden.

Vill du ha mera utförlig info, kan du slå en signal en kväll. Vi är kanske väl långt off topic nu
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

off topic eller inte.. Jag sticker nog ner till kanalen och metar abborrar istället. Det billigare. jag har planer på att gräva ner en eka till hälften i gräsmattan nedanför en slänt så att jag kan ha en liten bäck/vattenfall som rinner ner i den. sen bara dra runt vattnet med nån fin pump..

Lite näckrosor och abborrar vore trevligt.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Abborrar klarar sig definitivt ute, men se till så att det inte bottenfryser och håll ett litet hål öppet hela tiden så att du får gasutbyte i vattnet, annars kan de kvävas.

Klart billigare för övrigt!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Tack för tipset.. Jag får återkomma när jag står med spaden i handen så kan du komma över och se till så att inte mina fiskar drunknar..

Förövrigt så vet jag att abissar har sluten simblåsa så en eka kanske inte har tillräckligt med djup för att de ska hinna med att tryckutjämna.. Men nu är vi verkligen way out off topic!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Välkommen!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Välkommen... :vinkar:
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Hej och välkommen! :vinkar:

Kul att du håller på med firrar! När jag skaffar hus (om hundra år) hade jag tänkt ha en damm med fiskar i, verkar skitkul :D
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Det är det! Om man fixar förutsättningarna rätt från början. Annars kan man få jobba häcken av sig för att försöka få det att funka.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Välkommen!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kristgott
VIP medlem

Inlägg av kristgott »

Välkommen! :)
Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
www.myspace.com/twinearth
www.myspace.com/dogheadxxx
Skriv svar