Maxan

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

maxan skrev:
Diesel skrev:
daionsavage skrev:
Diesel skrev:
daionsavage skrev:Vilhelminaligan växer :D

Välkommen hit. Det vore spännande att höra mer om breddperspektivet. Vad finns det för speltillfällen i västerbottens inland? Det enda jag kommer på som är riktigt genuint folkligt och stort är Skirvingen i Lossmen (r.i.p) och after-ski i hemavan. Var skall man jaga egentligen? Är det att hyra bygdegård och leka slutet sällskap som är det enklaste sättet? Skall man spela blues på Pizzerian i Åsele eller sätta ihop gamla örhängen från 30-40-50-talen och sälja in sig på äldreboenden?

glöm inte att det finns kittelfjäll och klimpfjäll i vilhelmina som också kör after-ski och pub-kvällar :P

vi ska spela helgen vecka 9 både after-ski och pubkväll i kitelfjäll :)
Grattis!
jo det känns roligt att spela när det är sportlov och folk i farten :)
Det är bara att gratulera. Jag har ju inte lyckats höra Er än men det blir väl nått tillfälle nån gång. Hemsidan har jag förstås studerat.
hemsidan håller jag på att snickra om nu under semestern.. så jag kommer med en roligare design nästa vecka
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

mikkejohansson skrev:
maxan skrev:mikkejohansson: Det märkliga är att jag ibland har känt mej ganska ensam som basist här men helt plötsligt inser man att vi är några stycken och det tack vare pratabas. Om jag dessutom får skryta lite så var Fredde Jonsson min elev under de år jag jobba med musikskolan. Vid den årliga avslutningen så är han den ende som jag vet om som satte sig och rev av ett bassolo mitt ibland alla flöjter, klarinetter och pianon. Våldsamma applåder förstås. Jag tror han gick sjuan eller åttan vid det tillfället.
Låter troligt :)

Jag kom ett par år efter Fredrik till musiklinjen i Skellefteå, men han hade ju satt grymma spår där. Gick där och är god vän med hans lillebror Simon, och stöter på Mattias då o då här i Skell-Hell med...har egentligen aldrig träffat Fredrik (förutom som hastigast på Simons bröllop) men det jobbiga är att han verkar ju vara lika trevlig som han är bra basist. Otäckt sånt där. :)

Musikskolan i Vilhelmina, eller nästan inlandet i stort (ex Lycksele m Ruskträsk m fl) verkar ju föda hur mycket bra musiker som helst!
det finns kanske inte så mycket annat att göra här :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Skriv svar