GNUlars -jag!
- Danne
- VIP medlem
Hej och välkommen Lars! Har träffat på dig på mässan i Göteborg ett par gånger och köpte en Allparts Jazzhals av dig för ett antal år sedan så du är en bekant nuna så att säga. Gillar också dina recensioner i Fuzz. Tycker du har ett bra sätt att förklara ljudkaraktärer vilket jag själv tycker är svårt. Precis som macahan klandrar jag också dig för att jag köpte en Orange (MK2). Eller snarare tackar dig kanske jag skall säga.
- hosse
- Medlem+++
Hejsan! 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Liknar Jonas Hellborg?
Ok, vilken komplimang. Jag har inte glasögon till vardags, men jag gillar Sound City-tröjan på bilden där jag provar läsglasögon (som jag i och för sig använder när jag filar sadlar mm i verkstan) blev det rätt syftning nu?
Roligt att se att någon uppskattar FUZZ-testerna..
Tack igen för alla välkomnanden!
Lars
Ok, vilken komplimang. Jag har inte glasögon till vardags, men jag gillar Sound City-tröjan på bilden där jag provar läsglasögon (som jag i och för sig använder när jag filar sadlar mm i verkstan) blev det rätt syftning nu?
Roligt att se att någon uppskattar FUZZ-testerna..
Tack igen för alla välkomnanden!
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Tackar, bättre beröm kunde jag inte önska mig. Jag har verkligen satsat på att försöka ägna mer utrymme åt ljud och känsla än i andra tidningar. Jag vill själv inte veta vilken sorts kondensatorer det sitter i förstärkaren. Det kan också bli lite trögläst om för mycket text ägnas åt detaljer i konstruktionen. Många vill säkert läsa allt, även om innanmätet men vi försöker få testerna att vara lättillgängliga. Eller rättare sagt: jag försöker skriva tester som jag själv skulle vilja läsa och hoppas att det stämmer med så många som möjligt...Danne skrev:. Gillar också dina recensioner i Fuzz. Tycker du har ett bra sätt att förklara ljudkaraktärer vilket jag själv tycker är svårt. Precis som macahan klandrar jag också dig för att jag köpte en Orange (MK2). Eller snarare tackar dig kanske jag skall säga.
Och grattis till AD 200, det är verkligen en kanonstärkare.
Lars
- fieldflower
- Hedersmedlem
Willkommen! Bienvenue! Welcome!
Förslag till framtida Fuzz-artikel: Trettielva basister från hela sverige träffas i Örebro på en helhelg. Med samkväm, swap-meet, jämförelser och retro-tester...
Kanske...?
Recept för framgång if You ask me...GNUlars skrev:jag försöker skriva tester som jag själv skulle vilja läsa och hoppas att det stämmer med så många som möjligt...
Förslag till framtida Fuzz-artikel: Trettielva basister från hela sverige träffas i Örebro på en helhelg. Med samkväm, swap-meet, jämförelser och retro-tester...
Kanske...?
Medlem i PB50+
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Kanonidé med reportage från örebroträff.
Jag bara undrar när, hur och var??
finns det någon tråd om detta?
Lars
Lars
- BBQV
- Forumvärd
Voilá!GNUlars skrev:Kanonidé med reportage från örebroträff.
Lars
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6083 ... sc&start=0
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det finns ett flertal trådar (som vanligt..;o).
Det är helgen 25-27/4 och en liten bit utanför Örebro.
Här är den senaste tråden med anmälan och detaljer: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=6083
Du kan finna fler PrataBas Örebro gettogether-trådar i Övrigt-sektionen.
Det är helgen 25-27/4 och en liten bit utanför Örebro.
Här är den senaste tråden med anmälan och detaljer: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=6083
Du kan finna fler PrataBas Örebro gettogether-trådar i Övrigt-sektionen.
Medlem i PB50+
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Pratabasträff låter rackarns trevligt.
Synd att det är så nära FUZZ Guitar Show. Kan bli trångt, men jag skall försöka komma loss.
Lars
edit stavfel
Synd att det är så nära FUZZ Guitar Show. Kan bli trångt, men jag skall försöka komma loss.
Lars
edit stavfel
Senast redigerad av GNUlars den sön 17 feb 2008, 02:55, redigerad totalt 1 gånger.
- BassiLow
- Medlem++
Hej, Lars
Kul att se dej, har vart på väg till Jonsered flera gånger men har inte kommit loss än, kanske ses på FuzzGuraShow
Kul att se dej, har vart på väg till Jonsered flera gånger men har inte kommit loss än, kanske ses på FuzzGuraShow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- criss
- Medlem+
Jag pluggar och vikarierar lite som basfröken på musikskolan.....
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- broder blues
- Medlem++
Nu sjönk nog dina aktier hos Närkingarna någotmikkejohansson skrev:Svensson har ju släkt i Hälsingland med bland andra.
Hälsingland och Örebro (eller är det samma sak...?) dominerar nog i olika former forumet. Fast alla vet att det är Västerbottningarna som styr.

Förtroendekapital snyter man ju sällan ur näsan på en bankomat.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- unicornbass
- Medlem+
Hej Lars! Tycker också du liknar Jonas, kanske det är någon Skånsk gen.
(betyder ung. "tounge in cheek") Det var länge sedan, ända sedan testet i Fuzz jag kommer upp och lämnar någon bas framöver till test om det är OK? Mycket att ta igen! Mycket trevligt att se dig här.
Till er andra: Vad Lars skriver här på forumet om basar är Lag, dvs inget att diskutera, SÅ mycket vet den här killen... bara så ni vet! Dessutom en utomordentligt trevlig man!

Till er andra: Vad Lars skriver här på forumet om basar är Lag, dvs inget att diskutera, SÅ mycket vet den här killen... bara så ni vet! Dessutom en utomordentligt trevlig man!
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem+++
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Ja, hejsan Samuel och Unicorn!!
Det var ett tag sedan. Tack för de berömmande orden, har varit lite oflitig på forumet över sommarhalvåret.
Lars
Det var ett tag sedan. Tack för de berömmande orden, har varit lite oflitig på forumet över sommarhalvåret.
Lars
-
- Medlem+++