blackparkas

Presentera och berätta lite om dig själv
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:Tror att Johannes har stora problem med ironi på nätet :D
Ta en vis mans råd;
Don´t mess with him!!
Då hämtar vi alla popcorn och sätter oss på första parkett
och kollar in tennismatchen. :D
Hahahahahaha... Geddy levererar. Lugn, jag har slutat tacka ja när det bjuds upp till dans och jag gör mitt bästa för att inte bjuda upp själv. Vi får väl se hur det går men förhoppningsvis så lyckas jag undvika återfall. Jag är ju snäll skäggfarbror nuförtiden, remember? Dock utan skägg.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Vi borde btw fixa en multiquote-funktion på det här forumet, antingen måste man sitta och klippa och klistra för att få alla meddelanden i en ruta eller så får man göra som blackparkas och svara på ett inlägg per inlägg :?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Ja, absolut, för mitt inlägg var ju inte ironiskt alls... Eh?
Nej, för till skillnad mot andra så använder du inga synliga tecken på att det faktiskt handlade om ironi.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Smileys är för 15-åringar. Tidningar och böcker har funnits längre än internet och det funkade alldeles utmärkt, skillnaden är att i dessa smileys-tider så försöker ingen att läsa mellan raderna och förstå om det är ironi eller ej eftersom det oftast serveras smileys till höger och vänster. Dock så är jag 36 år och kommer från en dinosairietid då det inte fanns internet. På den tiden, ungdomar, så läste vi böcker och tidningar vid lägerelden utanför grottan där vi bodde och vi behövde inga smileys för att göra oss förstådda. Jag kommer således att fortsätta med mina smileys-lösa inlägg ända tills jag börjar medelålderskrisa men det skall väl förhoppningsvis dröja ett bra tag.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

hehehehe.. eller man kan ju skriva rakt upp och ner utan ironi så att tillochmed johannes förstår.. :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nej men då satt man ju ansikte mot ansikte utanför grottorna, då är det lättare hehe.

Tack för att du liknar mig vid en 15-åring.

Efter att ha suttit vid datorn så mycket som man gjort så har jag lärt mig att man undviker en massa missförstånd med att använda sig av smileys.
Visst, det är fjolligt, men det är lättare att få sagt det man vill, utan att hamna i käftgång hela tiden.

Vänta du bara, krisen kommer nog snabbare än du tror, och så köper du dig en 6-strängad Fodera hehehe.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
gäst

Inlägg av gäst »

macahan skrev:hehehehe.. eller man kan ju skriva rakt upp och ner utan ironi så att tillochmed johannes förstår.. :D
Scrolla upp, läs igen. Är det någon här som förstår ironi så är det jag, ironins okrönte furste. Tycker själv att mitt Music Man-inlägg var helt strålande. Kanske inte Hemingway men inte långt ifrån...
(Här hade ni Lunarstorm-fantaster garanterat placerat en smiley men inte jag, The Mystery Man!!! "Menar han allvar, är han ironisk, varför använder han inte smileys? VAD SKALL VI GÖRA???")
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Nej men då satt man ju ansikte mot ansikte utanför grottorna, då är det lättare hehe.
Nu får du bakläxa i textförståelse. "På den tiden, ungdomar, så läste vi böcker och tidningar vid lägerelden utanför grottan där vi bodde".
Det handlar om läsning, inte diskussioner öga mot öga vid lägerelden. Nu får ni klara er utan mina litterära mästerverk ett tag, köket och duschen kallar.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

*hämtar popcorn*

bättre än OC, Lost och prisonbreak tillsammans..
gäst

Inlägg av gäst »

macahan skrev:*hämtar popcorn*

bättre än OC, Lost och prisonbreak tillsammans..
Nej nej, nu överdriver du. Det här är ju inte i närheten av en fight. Ingen röst har höjts och inga hårda ord har utdelats. Bara en vänskaplig diskussion mellan en Fender-dåre med b-strängsallergi och hans nya Warwick-kompis från Hälsingland. Go Bollnäs. Ligger Dansrestaurang Tuppen kvar?
Jajustdet, jag skulle ju duscha... Det här forumet är beroendeframkallande.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

tuppens.. rena finlandsfärjan..
det är väl klart jag överdriver.. som vanligt.!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:Nej men då satt man ju ansikte mot ansikte utanför grottorna, då är det lättare hehe.
Nu får du bakläxa i textförståelse. "På den tiden, ungdomar, så läste vi böcker och tidningar vid lägerelden utanför grottan där vi bodde".
Det handlar om läsning, inte diskussioner öga mot öga vid lägerelden. Nu får ni klara er utan mina litterära mästerverk ett tag, köket och duschen kallar.
Mm, kanske misstolkade lite. Men det är långt ifrån samma sak att sitta och läsa en bok som att diskutera på ett forum, isf är det väl bättre att jämföra med att ni satt i grupp och diskuterade runt lägerelden
Undrar jag hur mycket ironi Hemmingway använde sig av i sina alster?
Oj, nu vart det visst jag som blev messerschmidt:en...

Jaja.
Jag kommer säkert äga en sur-fender en vacker dag, var så säker.
När jag blir gammal och måste ha storlego-grejer och inte pallar med mer än 4 strängar. MUAHAHAHA!
(Och ja, jag vet att Fender även tillverkar basar med fler än 4 strängar, bäst att vara övertydlig)

För övrigt så är det mer fight i Grays Anatomy än det är i denna diskussion, så lugn i stormen.

Japp, Tuppen finns kvar, men det är sällan det är nå´t galej där.
Ungdomen här i stan går till Tranan när det ska supas och slåss.

För den delen är jag klart öppen för andra märken, men det är svårt att hitta något man blir kär i här i Sverige.

gäst

Inlägg av gäst »

Har alla krogar i Bollnäs fågel-teman...?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Har alla krogar i Bollnäs fågel-teman...?
Nerå.
Vi spelar på rest Renen :shock: imorron! *s*
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev: Hahahahahaha... Geddy levererar.
"They call him the Mailman,
´cause he allways delivers"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hehe... kan tyckas så...

Renen, ja tänk att folk kommer och spelar på Renen.
Det är ju lunchrestaurangen dit alla kommunalanställda går och käkar lunch...

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
Hehe... kan tyckas så...

Renen, ja tänk att folk kommer och spelar på Renen.
Det är ju lunchrestaurangen dit alla kommunalanställda går och käkar lunch...
Visst är det märkligt?!
Hur mycket pengar tjänar du mellan 22.30 och midnatt imorgon kväll? :wink:
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Renen, tranan, tuppen. Ok, kanske inte bara fåglar men det är tydligen djurriket som gäller. Jag har iofs för mig att jag spelat i Bollnäs på något som hette Grevinnan & Betjänten eller något liknande. Lilla Anna och långa farbrorn? Nicke Nyfiken och mannen med den gula hatten kanske?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy: Ska du allvarligt lira på Renen imorgon kväll? Med vilka?

Johannes: Grevinnan och Betjänten fanns förut. Vad var du här med och spelade?

gäst

Inlägg av gäst »

Minns inte. Tio år sedan.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Geddy: Ska du allvarligt lira på Renen imorgon kväll? Med vilka?
Den lilla coverorkestern ska gästa Hela Husert Gungar imorgon kväll.
It´s amazing but true!
Har ingen aning om det är fågel eller fisk.
Våra kära kollegor i On the Rocks, från Bollnäs, har grejjat till det giget åt oss.
Och jag ska förse Bollnäsborna med den beskärda del av
Thunderstruck och Highway to Hell som de behöver.
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Thunderstruck! Cliff pumpar B i typ 2½ minut i rad. Fantastiskt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Kanske skulle svänga förbi Renen imorgon kväll då. Har nog inget för mig. Får vi se vad Fendern kan leverera ;)

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Kanske skulle svänga förbi Renen imorgon kväll då. Har nog inget för mig. Får vi se vad Fendern kan leverera ;)
*s* Fast det värsta är att min OLP, med Seymour Duncan, leverar så jäkla mycket pump att den
blivit min headline. Och nu kommer du att läsa för mig, har jag på känn.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Thunderstruck! Cliff pumpar B i typ 2½ minut i rad. Fantastiskt.
Jag hoppas att min sånginsats på låten överglänser mitt basspel. =)
- Jan Hellman
Skriv svar