the agitator...

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Fungrim skrev:Figge minsann. Jag ska träffa brodern Torbjörn Ungvall (fd Nilsson) ikväll, jag kanske ska hälsa? Men Armhåla som djävulens hemvisst? Nja, jag tror det var alldeles för mycket frikyrklighet i den staden för det ;-)
Ah!! Du är den andre härinne som har haft en bror i samma skola som jag.
Udda....Hälsa !
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Odota-maskinen var nån finsk Jack Vegas automat som blinkade *ODOTA* när man vann.
Odota=vänta
Ska forska lite när det gäller Monoliten, möjligt ann nån annan av grabbarna från den tiden kan ha den kvar.
Under den tiden i Max Fenders historia hade de en kvinnlig basist, så du kan vara lugn.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Nu börjar maskineriet snurra.. Det var du som giggade den där valborg/nyårs/kommerfaninteihåg-aftonen med Jennifer Brown på det där tak-haket i Täby för en djävla massa år sen??.. Tillsammans med Greta bla?
Vi va nog något sorts för/efterband tillsammans med St James ( han som låg på samma skivbolag som smurfarna :roll: )

Välkommen HUR SOM HAVER! ;)

(Ledsen för den omöjliga backlinen om det var du.. jag hade en ampeg-period där allt skulle vara litet och låta mycket och bummligt.. svtpro3 å 410hlf lådan.. fan OMÖJLIGT att ratta bra ljud med den.)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:Nu börjar maskineriet snurra.. Det var du som giggade den där valborg/nyårs/kommerfaninteihåg-aftonen med Jennifer Brown på det där tak-haket i Täby för en djävla massa år sen??.. Tillsammans med Greta bla?
Vi va nog något sorts för/efterband tillsammans med St James ( han som låg på samma skivbolag som smurfarna :roll: )

(Ledsen för den omöjliga backlinen om det var du.. jag hade en ampeg-period där allt skulle vara litet och låta mycket och bummligt.. svtpro3 å 410hlf lådan.. fan OMÖJLIGT att ratta bra ljud med den.)
Åh fi fan! Nu fick jag dåligt samvete!!Jag har för mej att vi HELT ignorerade alla medmänskliga "eller om vi hjälper killarna att rådda ut den backline som vi så snällt fått låna"-känslor till förmån för "faan vad gott det är att dricka bira och stå och tjöta i baren för det har vi verkligen gjort oss förtjänta av efter att ha spelat 2 och en halv låt och fått en miljon och femti under bordet medans dom andra säkert fått en örfil och en cuba cola för att spela i 2 h"-känslor....

James Gicho? Honom kommer jag inte ihåg från det giget....det var nog ganska så exakt 10 år sen , by the way....

Nästa gång så får jag rådda och DU dricka öl, ok? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

figgebass skrev:
Liten skrev:Nu börjar maskineriet snurra.. Det var du som giggade den där valborg/nyårs/kommerfaninteihåg-aftonen med Jennifer Brown på det där tak-haket i Täby för en djävla massa år sen??.. Tillsammans med Greta bla?

Åh fi fan! Nu fick jag dåligt samvete!!Jag har för mej att vi HELT ignorerade alla medmänskliga "eller om vi hjälper killarna att rådda ut den backline som vi så snällt fått låna"-känslor till förmån för "faan vad gott det är att dricka bira och stå och tjöta i baren för det har vi verkligen gjort oss förtjänta av efter att ha spelat 2 och en halv låt och fått en miljon och femti under bordet medans dom andra säkert fått en örfil och en cuba cola för att spela i 2 h"-känslor....

James Gicho? Honom kommer jag inte ihåg från det giget....det var nog ganska så exakt 10 år sen , by the way....

Nästa gång så får jag rådda och DU dricka öl, ok? ;-)
Hehe!! hade på lut att det var du!
Hey.. Vi var bara tacksamma för att få lira.. helt rätt publik för våra egna låtar sen... så det kändes bara sköj att inte lira covers....
Ten years.. TEN YEARS? :shock: Shit.. James va med å vi öppnade med Sould Out.. Han sjöng bra den mannen..

Deal! (lite tyngre att bära lådan numera så det låter som en sweet deal för mig!! Betydligt lättare att ratta ljud dock.. allt på kl12! :mrhappy:)

Inget ont om Jennifer.. men jag skulle valt Greta på lead ANY day.. när ni soundcheckade lät det riktigt bra.. sen.. .. inte dåligt.. men inte lika bra... jag var iof fokuserad på något helt annat än sången.. (många vackra damer den kvällen.. :oops: ) så jag kan ha grummligt omdömme ang hur det verkligen lät.. (igen.. inget ont om Jennifer.. men Greta är vassare i min bok.. )

EDIT: Jag fick ingen Cuba-cola.. :(

;)
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Välkommen!
Byta din P-bas mot en Yamaha TRB1005F ? :Angel:
grejor
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Välkommen till basdårarnas paradis! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Välkommen. Jag tror du kommer att trivas här och jag ser fram emot att bli osams med dig med jämna mellanrum :wink:
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Kul läsning!
Och välkommen hit.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Ha ha!! Hit me hit me hit me!! ;-)
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Tjena Figge , grym remix av Jill Scott - Golden på myspacen !
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Le Contrebasse skrev:Tjena Figge , grym remix av Jill Scott - Golden på myspacen !
tack ska du ha!
Jag (och Glen Scott som jag gjorde den med) hade nog lite svårt att fatta att dom INTE köpte den.....Jag tycker att hennes skriksång passar mycket bättre i vår , lite brötigare, inramning än hennes original där iaf jag tyckte att hon framstod rätt gapig gentemot en mjuk bakgrund....
Sa jag förresten att jag gillar att slå mej för bröstet? ;-)
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Nja , jag gillar orginalprodden , James Poyser ?
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Le Contrebasse skrev:Nja , jag gillar orginalprodden , James Poyser ?
Haha..=) Jag vet inte vem det kan ha varit.Jag har tappat feeling för nutida RnB för längesen....jag älskade RnB fram till typ 97-98 när till och med Teddy Riley började låta hack hack hack....vem fan var det som initierade det där? Var det Rodney J? Jag har helt glömt bort ...
Användarvisningsbild
Micael
Medlem+

Inlägg av Micael »

Hej! :bluecool:
www.toothpaste.se
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Micael presenterar sig
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Jag ska fatta mej kort, HEJ

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Hej och välkommen Figge, rolig presentation att läsa =)

Jag skulle vilja se en bild på den där beryktade Squier-basen, är det någonting som du kan bjuda på? =)
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Ett sent hej och välkommen från mig också. Kul presentation, det är alltid skoj (eller är det det egentligen? :lol: ) när personligheten skymtar fram bakom kalla fakta.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Indigo skrev:Hej och välkommen Figge, rolig presentation att läsa =)

Jag skulle vilja se en bild på den där beryktade Squier-basen, är det någonting som du kan bjuda på? =)
Why not.....jag ska fixa ett magiskt foto å det snaraste.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

BarbequeVillage skrev:Ett sent hej och välkommen från mig också. Kul presentation, det är alltid skoj (eller är det det egentligen? :lol: ) när personligheten skymtar fram bakom kalla fakta.
HAHA!!!! ;-)
Ja i mitt fall så kan man aldrig så noga veta..
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Indigo skrev:Hej och välkommen Figge, rolig presentation att läsa =)

Bild

Bild

Och hade det inte varit för en överambitiös backlinetekniker som tvättade den en gång -99 (jag låg hemma i magsjuka medans dom andra repade och backlineteknikern tyckte att han skulle göra en insats och ta hand om 12 års smuts....Min polare Martin skrämde sen upp honom rejält med att jag skulle bli såååå lack när jag dök upp...;-)Jag har ju aldrig tyckt att basen varit värst snygg, det var ju inte därför jag köpte den, och har känt att ju mer smuts och förnedring den fått, desto mer "rätt för mej" har den känts..;-)) så hade den haft 21 års speldamm på sej nu....snyft...;)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Kan inte vara för att dämpa strängarna... så det är för att täcka över någonting.. (ett hallo kitty klistermärke?)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:Kan inte vara för att dämpa strängarna... så det är för att täcka över någonting.. (ett hallo kitty klistermärke?)
Åh nä....Jag har min dotters klistermärken på tammefan ALLT...Pukka på baksidan av min mobil och nån jävla Bratz och nåt annat monster på min macbook...;-) Man kanske skulle pryda basen med ett Hello Kitty-märke!! Tack för idén! ;-)
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Le Contrebasse skrev:Tjena Figge , grym remix av Jill Scott - Golden på myspacen !
jag var tvungen att lyssna och ja, den var bra!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Yngwie Malmsteen (EN LÅT, EN GÅNG!Tv-sänt och OJ vad jag skulle vilja ha det kvar på video….)
Svensk TV? Om ja, minns du ungefär när och på vilken tv-kanal?
Kanske går det att skaka fram videon.

Ett jättestort Välkommen(!) från en annan fd. musikgymnasieelev från Västerås.
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Skriv svar