Hej...jag är ny här???

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

[quote="Ulf"Rockis"Iv"]
Jo4cim skrev:Spelar du med Thåström?

Om det var du så såg jag dig på Peace&Love och Putte i Parken i sommras, redigt snygg thunderbird hade iaf basisten :wink:
Hej Joakim!

Jo.. det var jag som spelade eller spelar rättare sagt med Thåström!!

"Rockis"[/quote]

Fan vad coolt, det är en riktig favorit.
Spelas faktiskt just nu på spotify
:wink:

Välkommen föresten!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Välkommen till basdårarnas paradis! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Det här hade jag missat!

Tjena Rockis, välkommen hit! Jag har startat en tråd om vårt basprojekt här nå'nstans. Kanske skulle uppdatera den...

/Per
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Ulf"Rockis"Iv
Medlem

Inlägg av Ulf"Rockis"Iv »

BarbequeVillage skrev:Det här hade jag missat!

Tjena Rockis, välkommen hit! Jag har startat en tråd om vårt basprojekt här nå'nstans. Kanske skulle uppdatera den...

/Per
Hej Per!!

Fan, är det du..Barbeque Village... nu fattar jag..!!

Visst ska vi göra klar basen...Svart med tortoise plektrumskydd blir bra som man lägger runt hela kroppen på nåt sätt!!

Vi hörs snart!

Rockis
"Nothing is true, Everything is permitted"!!

http://www.ulfrockisivarsson.com
tc
Medlem

Inlägg av tc »

Tjena Rockis!

OTROLIGT länge sedan sist, förutom nåt oväntat möte på centralen och restaurangen Peppar (om jag inte minns fel).

Hoppas allt är bra med dig och de dina.

/Tommy (Sandviken-Gävle)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

[quote="Ulf"Rockis"Iv"]
BarbequeVillage skrev:Det här hade jag missat!

/Per
Hej Per!!

Fan, är det du..Barbeque Village... nu fattar jag..!!

Visst ska vi göra klar basen...Svart med tortoise plektrumskydd blir bra som man lägger runt hela kroppen på nåt sätt!!

Vi hörs snart!

Rockis[/quote]
:tummenupp:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

Tjenare Rockis!
Coolt att du är här,det står gott om dej i trådarna här.
HaDä/Hägglund
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
JonnyTrobro
Medlem+

Inlägg av JonnyTrobro »

Tjena och välkommen...
om jag säger, Ecke, Embracing Sound och en röd stuga i Lännersta som det stod en vit Clevinger i, ringer det några klockor?

8)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Som seden bjuder - ett välkommen från långt upp i norr!

Och så bekännelsen...är skydlig till en hel del av de lovord som skrivits här om dig (som Dereborn nämnde), från ett Olle Ljungström-gig i Skellefteå för kanske 6-7 år sen över lite dub till Thåström - du är en stor favorit! Puh, då var det sagt (*lätt rodnande kinder*).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Ulf"Rockis"Iv
Medlem

bassicfun skrev:Tjenare Rockis!
Coolt att du är här,det står gott om dej i trådarna här.
HaDä/Hägglund
Häggbert!!

Är du din fan här mä!!!

Grymt!!

Ulf"Rockis"Iv
Medlem

mikkejohansson skrev:Som seden bjuder - ett välkommen från långt upp i norr!

Och så bekännelsen...är skydlig till en hel del av de lovord som skrivits här om dig (som Dereborn nämnde), från ett Olle Ljungström-gig i Skellefteå för kanske 6-7 år sen över lite dub till Thåström - du är en stor favorit! Puh, då var det sagt (*lätt rodnande kinder*).
Hej Mikke!!

Tack ska du ha..

Har inte du och jag haft mejlkontakt i tidernas begynnelse ang. Retrospects squeeze box..?

Rätta mej om jag har fel??

Ha det så länge!!'!!

Ulf"Rockis"Iv
Medlem

BASBLOGGEN.se skrev:Tjena och välkommen...
om jag säger, Ecke, Embracing Sound och en röd stuga i Lännersta som det stod en vit Clevinger i, ringer det några klockor?

8)
Hej!!

Dej känner jag igen...Du hade väl en waldorf synt som var till salu oxå..??

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

[quote="Ulf"Rockis"Iv"]

Hej Mikke!!

Tack ska du ha..

Har inte du och jag haft mejlkontakt i tidernas begynnelse ang. Retrospects squeeze box..?

Ha det så länge!!'!![/quote]

Har du också en Squeeze Box, Rockis? Vi är några stycken i så fall. Troligtvis dom flesta som finns i landet ägs nog av forummedlemmar. Världens bästa kompressor.

//Jan Hellman
Ulf"Rockis"Iv
Medlem

Hellboy skrev:[quote="Ulf"Rockis"Iv"]

Hej Mikke!!

Tack ska du ha..

Ha det så länge!!'!!
Har du också en Squeeze Box, Rockis? Vi är några stycken i så fall. Troligtvis dom flesta som finns i landet ägs nog av forummedlemmar. Världens bästa kompressor.
re
//Jan Hellman[/quote]

Hej Jan!!

Ja för fan...köpte den 98 av Fandén på Estrad!! Han tog väl in en 10-12 stycken om jag inte minns fel!! Har inte du 2st sådana?? Har för mej
att Stefan sa att du hade 2 st.. eller var det Lasse Englund?? Skit samma! Grym kompressor...vill dock inte ta ut den på turné längre..används med råge i studion, brukar köra den eller UA LA 3!!

Var hittar jag en Wal mk1 till ett hyfsat pris..har du någon aning??

Spelar du alltså med Hans Henriks?? Vilket gäng!!

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Hellboy skrev:[quote="Ulf"Rockis"Iv"]

Hej Mikke!!

Tack ska du ha..

Ha det så länge!!'!!

//Jan Hellman[/quote]

Ja men påminn mig inte IGEN då... :)

Ja, Rockis - stämmer (hade faktiskt glömt det för stunden själv), tyvärr fick den gå när jag blev tvungen att repa min kontrabas för alldeles för dyra pengar...

Men som Jan säger - tror alla som varit ute "offentligt" till salu senaste åren har köpts av forummedlemmar här! Så min ångest byggs bara på mer och mer :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

[quote="Ulf"Rockis"Iv"]Hej Jan!!

Ja för fan...köpte den 98 av Fandén på Estrad!! Han tog väl in en 10-12 stycken om jag inte minns fel!! Har inte du 2st sådana?? Har för mej
att Stefan sa att du hade 2 st.. eller var det Lasse Englund?? Skit samma! Grym kompressor...vill dock inte ta ut den på turné längre..används med råge i studion, brukar köra den eller UA LA 3!!

Var hittar jag en Wal mk1 till ett hyfsat pris..har du någon aning??

Spelar du alltså med Hans Henriks?? Vilket gäng!![/quote]

Jo jag har två. Köpte en också av Fandén när han tog in dom. Sen köpte jag en beggad också för nå´t år sedan. Den ena använder jag på vissa lite mer petiga gig men den andra lämnar aldrig studion. Samma här. Vågar inte. Dom är omöjliga att få tag i.

Jo då. Det är bl.a. lite postpunkprogg som gäller ibland. Skojjiga gubbar. :D

Oj. Mk I.

http://toronto.kijiji.ca/c-buy-and-sell ... Z143463875

http://buffalo.kijiji.com/c-ViewAdLarge ... ageIndex=1

Den enda jag känner till i Europa för tillfället finns på Marktplaats i Holland. Deras svar på Blocket ungefär.

http://www.marktplaats.nl/ - Sök på Wal i "Muziek en Instrumenten" Blir en så rackarns lång länk så den blir så svår att klistra in som länk här....

Ingen aning om pris, dock. Mejla säljaren. Jag har hittat ett flertal av mina via Marktplaats genom åren. Nere i Europa har det förr varit så att folk haft lite sämre koll på priserna på Wal basar. Det är också här dom flesta finns. Svindyrt i USA. Billigare i Europa men fortfarande dyrt. Priserna flög i taket för ca 3 år sedan när Pete "the Fish" Stevens lade ner för gott. Helt fantastiska basar. Jag har två bandade Mk I. Ska inte sälja någon tyvärr. Här är det också bra att hålla lite koll:

http://launch.groups.yahoo.com/group/wa ... naturally/

Det är nog en av väldigt få aktiva Wal bas-forum som finns nu för tiden. Där händer det att det dyker upp basar till salu. Och dom som hänger där har koll på vad som säljs runt om på planeten....

MVH//Jan
Användarvisningsbild
JonnyTrobro
Medlem+

Inlägg av JonnyTrobro »

[quote="Ulf"Rockis"Iv"]
BASBLOGGEN.se skrev:Tjena och välkommen...

8)
Hej!!

Dej känner jag igen...Du hade väl en waldorf synt som var till salu oxå..??[/quote]

Japp de stämmer det. Både Waldorfen och Clevingern byttes in mot Victor Bailey Fendern...
shadowskimmer
Medlem+

Inlägg av shadowskimmer »

Tjenixen Rockis, kul att du hittat hit ju! Brukar se dig på söder ibland ju så nästa gång ska jag hoppa fram och hälsa, det var ett tag sen vi sågs.

//Mange A

(Jag har inte kvar dina gamla Hartke-lådor tyvärr, men jag hoppas du förlåter mig. ;))
Skriv svar