Varför heter ni som ni heter..?
- fieldflower
- Hedersmedlem
- ZoggeY
- Medlem+
Jo, jag vet det...Litet misslyckande men det funkar.knedy skrev:Soggy har ju en ganska rolig betydelse på engelska annars. Se t.ex Soggy Cookie:ZoggeY skrev:Letade efter ett bra nick till internetvärlden. Min brorsa kom på: mitt namn, Oskar gjort till ogge, och sen ett Z framför och ett Y bakom=ZoggeY. Ska uttalas `soggy`. Har hängt med i några år.
http://www.urbandictionary.com/define.p ... ggy+cookie
-
- Medlem++
Lång historia.
Någon som kommer ihåg BHGs gama kultskiva "One fierce beercoaster"?
Den kom när jag gick i början på mellanstadiet. Jag och min bästis satt och sjöng med i låtar som "Fire water burn" och varvade den skivan med Sepulturas "Roots". I vilker fall... I en låt på BHGskivan nämner de "the flaming waffle". F*n vad tufft, tyckte jag då och tog det som nick när jag t.ex. började vistas på IRC.
Dessvärre läste många fel (medvetet?) och det blev ofta "the falmingo... wolf", typ. Så då bytte jag till ett förkortad version med mer internationell stavning än traditionellt: Vofflan.
Lite nostalgi för en annan där.
Någon som kommer ihåg BHGs gama kultskiva "One fierce beercoaster"?

Dessvärre läste många fel (medvetet?) och det blev ofta "the falmingo... wolf", typ. Så då bytte jag till ett förkortad version med mer internationell stavning än traditionellt: Vofflan.
Lite nostalgi för en annan där.

- Klopper
- Hedersmedlem
- Klopper
- Hedersmedlem
Något du burit med dig hela livet?dereborn skrev:Well... ja, alltså... ehh....

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- fieldflower
- Hedersmedlem
- Marshall
- VIP medlem
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
ja....hm...behöver jag förklara? Ni som hänger här lika mycket som min snubbe vet väl...
Fast i omgångar hänger jag ju här själv så....
Det börjarde med att Martin var i väg och lirade och jag hade tråkigt. Tänkte: "-Jag skaffar mig ett hemligt konto och kollar runt lite..."..men alla hade ju listat ut vem jag var efter 5 min så....
Fast i omgångar hänger jag ju här själv så....
Det börjarde med att Martin var i väg och lirade och jag hade tråkigt. Tänkte: "-Jag skaffar mig ett hemligt konto och kollar runt lite..."..men alla hade ju listat ut vem jag var efter 5 min så....

- Hangover
- Medlem+
Tog mitt "nick" efter världens bästa rockband.......
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
http://www.myspace.com/hangoversweden
(än vad då?)
http://www.myspace.com/hangoversweden
- Axman
- Medlem+
- martin_finspång
- Medlem+
Jag heter martin och bor i finspång.
Batterist i: http://myspace.com/skraeckoedlan
Batterist i: http://myspace.com/thunderincarolina
Bassist i sovrummet.
Batterist i: http://myspace.com/thunderincarolina
Bassist i sovrummet.
- hosse
- Medlem+++
och jag som legat och klurat på detta i evigheter nu!! var det så enkelt?martin_finspång skrev:Jag heter martin och bor i finspång.

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- hosse
- Medlem+++
hahahaha!dolek skrev:Tog mitt nick från när jag gjorde lumpen i boden, då var det en lirare som jobbade på materielavdelningen med att dela ut sockor, och han frågade efter folks "dolek" på fötterna. Så, ja.

www.chucknorrisfacts.com
- newheartshadow
- VIP medlem
-
- Medlem+
- Busta B
- Medlem+
Busta B blev jag kallad av polarna då jag vunnit en bastu-tävling(!) på gymnasiet, typ 13 år sen. Busta=basta, B=Bergström, dessutom så gjorde ju Busta Rhymes några balla låtar då... så busta får det bli i cyber-världen.
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
-
- Medlem+
- Kontakt:
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Min son heter BillyBilly skrev:Heter Rasmus, blev kallad "Rasse" som liten kid, tyckte inte det var så kul, så det blev "Ralle" i stället, sen blev det "Balle", sen "Bulle" och tillsist "Billy".
han fick namnet eftersom hans morsa heter Olsson i efternamn och vi håller på BAJEN. Jag funderade på några andra Olssonfigurer men kom bara på Kurt, StigHelmer och bröderna....vem fan vill heta Bröderna?
Billy fick det bli, nästa kil i familjen önskade jag skulle heta Kenta, fast där sa hon stopp! En BAJEN-ikon i famlijen räckte visst
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}