Spelade lite i ungdomens gröna dagar på 70-talet, men la av när familj och jobb började kräva mer fysisk och mental närvaro. När yngsta dottern flyttade hemifrån 2003 återupptog jag intresset och skaffade mig lite prylar till en opretentiös hemstudio.
Mina musikaliska rötter är det glada 60-talet och jag får en tår i ögonvrån när jag ser serien "Sixties" på TV. Då förstår ni också att jag är 50+...
Har inga musikaliska ambitioner mer än att ha kul. Började med Hootenanny Singers, vidare till Hep Stars, Elvis, Beatles, Deep Purple, Hendrix, Black Sabbath, Europe, Bon Jovi, Scorpions, Bach, Mozart, Beethoven, Cornelis, Afzelius, Wiehe, Eldkvarn, Per-Erik Hallin, Carola, Oslo Gospel Choir, Eric Clapton, Joe Pass, Wes Montgomery, Miles Davis, John Coltrane osv... jag lider nog av musikalisk schitzofreni , ena dagen hårdrock av gammal god klass, andra dagen pudelrock från 80-talet, vidare till Vikingarna och Christer Sjögren, nästa dag jazz och schlager, visa, gospel, klassisk musik...you name it. Det enda jag har lite svårt för är skrikpunk och skrikopera...
Jag trubadurar lite, allt från Taube och Dan Andersson till CCR, BWO, Afzelius och Grymlings...spelar gitarr och sjunger.
Klinkar också lite klaviatur och har pysslat ett tag med att försöka lära mig jazzgitarr. Sjunger även i kör.
Jag skriver egna låtar, har ett hundratal registrerade på STIM, allt från visor till pop/schlager/blues, har t o m skickat in några bidrag till uttagningen till Eurovision Song Contest, men de har sållats bort redan i första omgången och jag insåg att det är nog en verksamhet för inside confirmation...eller så vill jag inte inse hur dåliga bidragen var...

Hursomhelst lär jag väl häcka här ett tag tills intressevimpeln flaggar åt ett annat håll igen...men att spela bas är riktigt kul och eftersom jag spelat gitarr ett tag med inriktning mot jazz så känner jag mig inte riktigt som en nybörjare, men inser ändå att jag har mycket att lära...
/Jokron