Jag såg Level 42 första gången på ett tv program som hette "Måndagsbörsen" med Jonas Hallberg som programledare. Jag höll på att smälla av...! Jag skaffade allt med Level ända tills jag upptäckte att de inte kunde göra låtar längre. Vet inte om de nånsin har kunnat göra det, men vad brydde jag mig om det..? Jag lyssnade ju på basen..

Ungefär samtidigt lyssnade jag mycket på Sugarhill Gang, Grandmaster Flash, Troble Funk, West Street Mob osv vilket gjorde att jag snabbt hittade min stil och mitt uttryck. Jag lyssnade också på en hel del fusion och slick. Där hittade jag min andra guru.. Stanley Clarke.
Senare har jag upptäckt andra stilar, men jag har alltid hittat tillbaka till Old School och funk och soul. Bootsy.. mm
Jag har spelat i många olika band och nästan alla stilar har funnits med. Alltifrån Country via jazz till hardcore..
Senast var jag med i ett cover/partyband som heter Solid. Numera är det Andreas Lockström som spelar där.
Ett gig med Nanne Grönwall + ett par tre studiosessions med typ Fame Factory/Melodifestivalartister är det enda jag har att komma med i form av skrytgig..
Just nu tillverkar jag musik på datorn och det som brukar komma ut är någon form av electro stil.. Vet inte varför riktigt, men jag hamnar alltid där till slut. Hmm.. skumt.. Finns det nån psykolog här på forumet..?

Min Fender P-Bass -80 är huvudyxan som jag sedan kör genom min svt classic +8x10".
Jag använder också min bandlösa Sting Ray -89 som jag strängat som en femma fast den är en fyra..

Musiklärare är jag också.. Höll på och glömma.. Jobbar på en mellanstadieskola.
Fotboll och innebandy är min stora bisyssla. Är målvakt i ett innbandylag (Desperados) och vi har precis kvalificerat oss för Korpen Elit. Hurrra!
Fotbollen ligger nere just nu.. Annars brukar jag dra på målvaktshandskarna där också. Stort MFF fan är jag då jag härstammar från Malmö..
Det var väl det mesta.. Frågor..?