Hallå i stugan! Uppdaterad
-
- Medlem+
Hallå i stugan! Uppdaterad
Lägger av med basspelandet p.g.a. sjukdom.
Uppdatering!
Ja, jag la alltså av med basspelandet för ca 4,5 år sedan då jag fick fästingsjukdomen TBE. Jag var väldigt dålig och kunde ett tag varken prata eller gå. Minnet och koncentrationen tog mycket stryk och detta har jag fortfarande idag stora problem med. Även finmotoriken försvann ett tag. Det tog tre år att komma tillbaks ordentligt till arbetslivet.
Jag har hängt här till och från i några år.
Ett tag försökte jag mig på att lira trummor igen vilket var mitt första instrument. Jag la dock ner det och är idag tillbaka till basandet. Har efter mycket bytande äntligen en Fender American Standard Jazz bas från 2012 och en Fender American Special P-bas från 2012. Samt en Hartke 3500 med en 1x15 låda och en 4x10 låda.
Jag har lärt mig att spela igen efter sjukdomen men är inte på samma nivå längre. Har också problem att lära mig låtar. Förr kunde jag lyssna på en låt och sen spela den.
Jag har precis börjat lira i ett band igen och det är otroligt kul.
https://www.facebook.com/charkoal?fref=ts
Uppdatering!
Ja, jag la alltså av med basspelandet för ca 4,5 år sedan då jag fick fästingsjukdomen TBE. Jag var väldigt dålig och kunde ett tag varken prata eller gå. Minnet och koncentrationen tog mycket stryk och detta har jag fortfarande idag stora problem med. Även finmotoriken försvann ett tag. Det tog tre år att komma tillbaks ordentligt till arbetslivet.
Jag har hängt här till och från i några år.
Ett tag försökte jag mig på att lira trummor igen vilket var mitt första instrument. Jag la dock ner det och är idag tillbaka till basandet. Har efter mycket bytande äntligen en Fender American Standard Jazz bas från 2012 och en Fender American Special P-bas från 2012. Samt en Hartke 3500 med en 1x15 låda och en 4x10 låda.
Jag har lärt mig att spela igen efter sjukdomen men är inte på samma nivå längre. Har också problem att lära mig låtar. Förr kunde jag lyssna på en låt och sen spela den.
Jag har precis börjat lira i ett band igen och det är otroligt kul.
https://www.facebook.com/charkoal?fref=ts
Senast redigerad av DSBass den sön 17 nov 2013, 00:07, redigerad totalt 3 gång.
- Klopper
- Hedersmedlem
- BBQV
- Forumvärd
-
- Medlem++
Välkommen
. Har också en sån RBX fast 4 strängad, riktigt bra bas för pengarna 
Snyggt namn fresten
.
//Danne

Snyggt namn fresten

//Danne
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem+
Är du nöjd med den?YZZ skrev:Välkommen. Har också en sån RBX fast 4 strängad, riktigt bra bas för pengarna
Snyggt namn fresten.
//Danne
Jag tycker också att den är fruktansvärt prisvärd. Ska bli spännande att se om jag kan ratta in lite sjyssta ljud med den när jag får hem min nya rigg på måndag.
- Klopper
- Hedersmedlem
Kul att du gillar TE!
Själv har jag en GP12 från stenåldern som jag ALDRIG kommer att göra mig av med!
Själv har jag en GP12 från stenåldern som jag ALDRIG kommer att göra mig av med!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
-
- Medlem+
Jaha. Så du är en sån där basist som gillar Trace Elliot;-))Klopper skrev:Kul att du gillar TE!
Jadå. Jag har alltid gillat TE och i många år har det bara varit en ouppnåelig dröm p.g.a.priserna. Men nu på måndag åker jag och hämtar hem min monsterrigg

Jag längtar som faan.
Kul att det är fler som gillar TE här.
Ha det gott.
MVH
Danne
-
- Medlem++
Jodå jag är ganska nöjd med den, har haft lite problem med den dock. Den slukar ganska så mycket batteri och har löddat om den 2 ggr pga sladd som lossnat. Lacken på halsen är inte den bästa heller men den låter väldigt bra och är riktigt skön att spela på så den är väldigt prisvärd för dom 3000 som den kostar ny. Ratta in några sjyssta ljud med den är ganska spännande ja, de är en ganska bra EQ i den med en del olika ljudDSBass skrev:Är du nöjd med den?YZZ skrev:Välkommen. Har också en sån RBX fast 4 strängad, riktigt bra bas för pengarna
Snyggt namn fresten.
//Danne
Jag tycker också att den är fruktansvärt prisvärd. Ska bli spännande att se om jag kan ratta in lite sjyssta ljud med den när jag får hem min nya rigg på måndag.

Men som sagt klart en sjysst bas

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Evilbiker
- Medlem++
- GurraG
- Medlem++
Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+
Uppdatering!!!
har lagt av med basspelande p.g.a. sjukdom
Senast redigerad av DSBass den fre 14 aug 2009, 21:44, redigerad totalt 1 gånger.