+40 snubbe ifrån Malmö. Spelar ungefär lika mycket gura, som elbas, som keyboard. En "jack-of-all-trades". Mest intresserad av nytänkande inom basgitarrer och andra instrument. Har inte så mycket övers för retro-stuket eller vintage grejen. Inte inom bas i alla fall. Men men, "each to their own" som engelsmannen säger.
Häromåret - vid närmare efteranke var det nog 4 år sedan! - då jag tjongade in huvudet på en J-bas i en av mina monitorer i studion och sabbade dem totalt så tänkte jag "nu, får det vara nog...". Varpå jag lät Peter Clemmedson på Johan Gustavsson Guitars i Malmö göra den huvulösa basen åt mig som ni ser som avatar (HOPPAS JAG!). En kopia på en Klein KX-bas med Moses grafithals. Har även en Klein original elgitarr vilken jag aldrig kommer att göra mig av med. Jag är mycket för det ergonomiska och bekväma. T ex sånt som fanned frets (Dingwall) och allt som för designen framåt.
Har inte tjongat halsen eller "huvudet" i något sedan dess. Varken i cymbaler på scen eller i andra folks huvuden.

Gör mest studioprylar, och film och bakgrundsmusik, till tv-dokumentärer, och spelar lite sådär då och då med folk som tycker att jag kan tillföra ngt. Typ, liksom.

Tyckte att detta forumet har inte lika mycket GAS som t e x amerikanska talkbass forumet som i stort sett består av prylbögar, och där den som har flest strängar på sin bas, och äger flest BOUTIQE basar vinner, äger, och regerar på forumet. Vilket klart är en fördel enligt mig, alltså, att detta forumet verkar inte vara beskaffat så på det viset.
/MatsE