Har varit medlem ett tag men av någon anledning, kan inte ge svar, så har jag inte skrivit någon medlemspresenation...
Men här kommer lite kort:
Namn: Joseph Max
Ålder: 17
Bor: Mjölby, 3 mil utanför Linköping
Gör: Läser mitt andra år på samhällsvetenskapliga programet
Intressen: Musik och fotboll
Har bara spelat bas i ca 4 månader men spelade gitarr mer eller mindre seriöst i ca 1,5 - 2 år. Tog upp en bas för första gången när jag började 2:an och sen blev jag mer eller mindre fast!
Med tanke på dessa förhållanden så äger jag bara en bas, min första bas:
Fender Highway One P - Bas

Spelar genom en Marshall Dynamic Bass System 7400, med tillhörande låda

Har alltid varit musik intresserad och det kommer förmodligen från min pappas sida. Hans ena bror har spelat trummor hela sitt liv och nu har han en egen studio m.m.
Började med musiken när jag var omkring 14. Det var första gången jag plinkade på en gitarr, sen köpte jag mig en akustisk-gitarr samma år men tröttnande på den och köpte en el-gura istället. Spelade på denna till och från och repade ganska löst. Sen när jag började 2:an och började med det s.k. musikpaketet så fick jag en bas i handen, detta känndes mer naturligt så jag avbeställde min mycket försenade gitarr och beställde en bas istället, som kom i mitten av oktober -08. Så jag har "spelat" bas sen dess och gör det dagligen.
Är för tillfället bandlös men letar!
Det jag gillar och lyssnar på är metal i första hand. Men jag har på senare tid mer och mer intresserat mig för progg, väldigt mycket klassisk hårdrock och glam/sleaze (stor skillnad jag vet).
Stor förebild är Steve Harris i Iron Maiden!!
Kom i kontakt med sidan genom en av min mammas arbetskompis man, som tipsade om sidan och att här fanns mycket (o)nödvändig information om det mesta vad det gäller basar!

Hoppas att detta gett en någorlunda bild av mig och att vi kommer gilla varandra!
// Joseph