ai.Daedalus
- ai.daedalus
- Medlem
ai.Daedalus
Go'morron!
Leon heter jag in real life, är en ungj*vel på 18 år och bor i ett litet Middle-of-Nowhere som kallas för Hällefors. Har spelat bas i lite mer än ett år nu, och vägrar nånsin byta tillbaka till gitarren!
Stod och babbla i köket på våran kulturskola, oktober 2007 var det, och gitarrlärarn dök upp:
"Hej du, du ska spela bas!"
- " 'scuse me?"
"Jo du ser, bandet som nyss gick ut, deras basist har slutat så vi tycker att du ska börja spela bas."
- "Jaså, då får du väl lära mig hur man gör..."
"Bra, då syns vi på onsdag!"
Sen dess har jag spelat bas i bandet. Nu i somras fick vi en ny baslärare, kanske att ni känner honom: funkys**t heter han här på PB. Det var också han som visade mig PrataBas.
Jag spelar på en Fender Precision Bass från -99 tack vare engson.
Vardagligen går jag i skolan på Rinman Education där jag läser Industriell Design på gymnasial nivå, och har jag praktik 3 dagar i veckan där jag designar skyltar. Emigrerade till Sverige juli 2005, innan dess bodde jag nära Rotterdam (Nederländerna alltså).
Oftast lyssnar jag mycket på Porcupine Tree, Pink Floyd, Les Claypool och lite mer psykgrejer som Aphex Twin och 808 State. Också läser jag mycket: Tolkien, Asimov, Fleming... etc.
Ha det gött!
Leon heter jag in real life, är en ungj*vel på 18 år och bor i ett litet Middle-of-Nowhere som kallas för Hällefors. Har spelat bas i lite mer än ett år nu, och vägrar nånsin byta tillbaka till gitarren!
Stod och babbla i köket på våran kulturskola, oktober 2007 var det, och gitarrlärarn dök upp:
"Hej du, du ska spela bas!"
- " 'scuse me?"
"Jo du ser, bandet som nyss gick ut, deras basist har slutat så vi tycker att du ska börja spela bas."
- "Jaså, då får du väl lära mig hur man gör..."
"Bra, då syns vi på onsdag!"
Sen dess har jag spelat bas i bandet. Nu i somras fick vi en ny baslärare, kanske att ni känner honom: funkys**t heter han här på PB. Det var också han som visade mig PrataBas.
Jag spelar på en Fender Precision Bass från -99 tack vare engson.
Vardagligen går jag i skolan på Rinman Education där jag läser Industriell Design på gymnasial nivå, och har jag praktik 3 dagar i veckan där jag designar skyltar. Emigrerade till Sverige juli 2005, innan dess bodde jag nära Rotterdam (Nederländerna alltså).
Oftast lyssnar jag mycket på Porcupine Tree, Pink Floyd, Les Claypool och lite mer psykgrejer som Aphex Twin och 808 State. Också läser jag mycket: Tolkien, Asimov, Fleming... etc.
Ha det gött!
Fender Precision Bass -99, Epiphone Power Bass -89, OLP MM3 -??
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Välkommen Leon!
Och grattis!

Och grattis!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ai.daedalus
- Medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
- Evilbiker
- Medlem++
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- GurraG
- Medlem++
Hej hej!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Micael
- Medlem+
- Cheeba
- Medlem
välkommen in i dimman 

EBS 450 Classic
EBS 8x10 Classic Line
Woodo BX5 Tiger Maple
---------------------------------------------
Crystal Light-melodic metal
EBS 8x10 Classic Line
Woodo BX5 Tiger Maple
---------------------------------------------
Crystal Light-melodic metal
- ai.daedalus
- Medlem
- ai.daedalus
- Medlem
Re: ai.Daedalus
Att det tog så länge innan man återupptäckte sin kärlek för fyrsträngad och musik i allmänhet... Nåja bättre sent än aldrig.
Tog ganska exakt ett decennium, men jag är tillbaka. Äldre, skäggigare, och möjligen lite visare.
Tog ganska exakt ett decennium, men jag är tillbaka. Äldre, skäggigare, och möjligen lite visare.
Fender Precision Bass -99, Epiphone Power Bass -89, OLP MM3 -??
- 200071
- Hedersmedlem
Härligt! Välkommen tillbaka!ai.daedalus skrev: ↑mån 14 sep 2020, 11:29 Att det tog så länge innan man återupptäckte sin kärlek för fyrsträngad och musik i allmänhet... Nåja bättre sent än aldrig.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Hej
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Härligt! Välkommen tillbax!
"Oh my god it's the funkys**t!"