Robin heter jag! bor i göteborg. Är född 1986. Har spelat bas sen jag gick i 8an på högstadiet. Så cirka 8 år.
jobbade på volvo lastvagnar fram tills för ett tag sen då jag blev varslad, så nu är jag "mångsysslare"

Började från början spela bas för att alla andra instrumenten var upptagna!

Men jag gillade det och fortsatte, har för det mesta spelat hårdrock/metal, men ett singer/songwriter projekt och ett soulprojekt har även smitit emellan. Metal är väl inte det jag helst spelar utan då föredrar jag Funk eller nåt annat svängigt.
Jag lyssnar i princip på allt, förutom Reggae och dansband typ.
Lite band jag gillar
Tom Waits, Woven Hand, 16 horsepower, Ryan Adams, Bob dylan, Christian Kjellvander, Tool, Nine inch nails, The Dillinger Escape plan, Raised Fist, Burst, Mastodon, Red hot chilipeppers, Jeff Buckley, Pink Floyd, Queens of the stoneage, The Mars volta, Frank Zappa, Faith No more, Chemical Brothers, Massive Attack, Radiohead, Smashing pumpkins, Tv on the radio, The white stripes, porcupine tree, dave matthews band, Aerosmith, guns n´roses, captain beefheart, Parentes, Bruce springsteen, Millencolin, Kool and the gang, sly and the family stone, james brown, earth wind & fire, Foo fighters, The Band, Patrick Wolf, Johnny flynn, Nick Cave & the bad seeds, Grinderman, Gnarls Barkley, Dolly Parton, Daft Punk, Carpark North, Bonnie Prince Billy. William Elliot Whitmore
Lite av följande prylar ska förmodligen säljas så jag har råd med min drömrigg! =)
Utrustning
Fender Classic 60´s jazz ( mexiko)
Warwick Streamer std
Spector NS5000 ( ska typ säljas )
Ibanez Expressionist jazz ( ska typ säljas )
Förstärkare ( ska förmodligen säljas )
EBS classic-1 preamp.
EPS-600 slutsteg.
2*15??? låda byggd på MUG i göteborg.
pedaler
Sansamp bassdriver ( livräddare )
MXR Auto-Q ( ska säljas )
T-rex bassjuice? ( kanske sälja )