Har efter 15 år av rocklirande återvänt till brottsplatsen, dvs att lira bas. Då var det Soundgarden och Alice in Chainscovers.
Efter det har jag spelat gitarr och sjungit i olika hardcorerelaterade band i tio år innan jag lessnade på det. Så efter en tid av total rockavhållsamhet började jag lira bas igen, nu med en oväntad energi och nyfikenhet på band som Cream, Iron Butterfly, Blue Cheer, Traffic, Grateful Dead, Grand Funk, ZZ Top, Atomic Rooster...
En SG-kopia inhandlades och en gammal Yamaha B100 fick återuppta aktiv tjänst. Nyligen fick jag dessutom tag på en finfin Sunn 6x10låda som gav en rätt skön retrorigg.
För ett tag sedan så fick jag efter ett långt tags letande fatt i mina två resterande delar till en riktigt old schooltrio, en skäggig gitarrist och en dreadförsedd New Jerseybo på trummor. Vi blev hastigt och lustigt ett band och allt är plötsligt roligt igen!

Efter lite covers på Sabbath, Cream och Devo så kom det en massa egna låtar som rör sig någonstans i zonen mellan 70-talshårdrock, psykedelia och lite modernare tongångar. Framledes kan det finnas lite musik på http://www.myspace.com/marulk...
Nu går jag och suktar lite efter att prova en 8-strängad bas, en Hagströmare hade ju inte varit fel... Nån som vet hur/var man kan börja känna på att spela 8-strängat? Tips, råd?
Vi hörs - Danne/Doktor F