Jag är förtillfället 19 år, vilket jag tror det kommer förändras med tiden.

Jag började spela kontrabas i trean i grunskolan (man är väl 8-9 år då?) på musikskolan i Hörby med Roger Alenius som lärare, om någon kanske känner till honom. Ett par år senare (skulle kunna vara i sjuan) flyttade Roger och jag blev erbjuden att ha en cellolärare istället men slutade då.
Ungefär ett år senare träffade jag Roger på ICA och fick då reda på att han jobbade på musikskolan i Höör. Jag började ganska så direkt (eftersom Roger är en kanonlärare!). Ett tag senare hamnade jag i musikskolans symfoniorkester och spelade där de sista åren jag gick kvar där och var med och spelade på allt från tysklandsresor till teaterföreställningar.
Den sista tiden orkade jag inte lägga ner så mycket tid på tränandet hemma och den reaktion jag fick från musikskolan var inte något som jag direkt uppskattade. Därför slutade jag då under första året på gymnasiet.
Sista året på gymnasiet så skulle jag och några tjejkompsar till mig starta ett band. Jag kännde då att kontrabasspelande ändå är något jag vill hålla på med och köpte därmed en Stagg elkontra. Kort tid därefter upphörde bandet av flera skäl...
För bara någon månad sen kom jag och två kompisar på att vi skulle starta ett band, och det är ungerfär där jag är nu.

Jepp jepp! Det var lite om mig det