Tänkte göra ett försök till en presentation nudå efter några dagars spanande på forumet...
Jag heter Roy, bor i Malmö är 20 år och har precis gått ut ettan på Mega Musik gymnasium och skall börja 2an (igen) nu om någon vecka.
Jag tog en lite omväg när det gäller skolan som kanske märks på min ålder men det är inget jag ångrar eftersom det ledde mig både till basen och hit här.
Och för att göra en lång historia kort, Gick el-linjen i Malmö först i 1,5 år var inte min grej och hade kommit in på tankar om och spela bas, hoppa av skolan praktiserade på Musikbörsen i malmö i 6 månade och hoppa sedan på en IV-musiklinje (RBMP) för att lära mig grunderna på bas, lite erfarenhet att spela med andra människor och få spela in en CD i studio.
Efter ett år där så sökte jag till Mega Musik och kom in...
har gått där ett år nu och har alldrig haft det bättre :]
Jag spelar då bas och gjort de då i ca 2,5 år spelar för tillfället på min Yamaha BB405 och en Squier Jazz-Bass fretless har även en Cort Actionbass som knappt används.
Har jobbat hela sommaren och skall köpa en ny bas nu och
en ny förstärkare men har stor beslutsångest angående vad Funderar starkt på någon Fender Jazz bas eller Musik Man eller något annat kanske...

men men det var lite om mig iaf...
Tack för ett riktigt skönt forum med trevligt folk

brukar lämna en hel del stavfel och särskrivningar efter mig pga av min dyslexi så är det sagt med