Gröna Lyktan
-
- Medlem
Gröna Lyktan
Hej!
Namn :Jonas
Basar: Peavey Millenium USA 4-strängad m. Hipshot. Grym.
Yamaha RBX-375, min första 5-strängade bas någonsin, nyköpt för 2900:- (helt sanslöst pris)
Förstärkare: Crate 220W topp genom Carvin "Red-Eye" 4X10.
Jag är en amatörbasist som spelar i en funk/(hård)rock/jazz trio för att det är så j--la kul. Annars så knegar jag med tele på dagarna. Bor i Götet tilsammans med min fru. Älskar att spela bas, började spela för att Jeff Pilson i Dokken såg så cool ut, favoritbasister idag inkluderar Geddy Lee, Dave Ellefson, Jaco, Glenn Hughes mfl.
Namn :Jonas
Basar: Peavey Millenium USA 4-strängad m. Hipshot. Grym.
Yamaha RBX-375, min första 5-strängade bas någonsin, nyköpt för 2900:- (helt sanslöst pris)
Förstärkare: Crate 220W topp genom Carvin "Red-Eye" 4X10.
Jag är en amatörbasist som spelar i en funk/(hård)rock/jazz trio för att det är så j--la kul. Annars så knegar jag med tele på dagarna. Bor i Götet tilsammans med min fru. Älskar att spela bas, började spela för att Jeff Pilson i Dokken såg så cool ut, favoritbasister idag inkluderar Geddy Lee, Dave Ellefson, Jaco, Glenn Hughes mfl.
Re: Gröna Lyktan
Coolaste förklaringen jag hört på länge... Själv började jag spela pga Peter Jezewski (stavas det så?) i The Boppers. Blev väldigt nyfiken när det gick upp för mig att Boppers hade två gitarrister och ett annat konstigt instrument och inte tre gitarrister som jag först trodde. Sedan såg Fjodor i Ebba Grön väldigt arg ut, det avgjorde saken. Ut med orgeln, in med basenGröna Lyktan skrev:började spela för att Jeff Pilson i Dokken såg så cool ut
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
-
- Medlem+++
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- BassiLow
- Medlem++
Sunken skrev:Jag vet...Johannes skrev:Den där medlemspresentationen är två år gammal...![]()

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- TDHP
- Forumvärd
Om du hade fortsatt i samma stil så hade du det!Samuel V skrev:Jag började spela mycket på grund av att jag tyckte Steve Harris såg cool ut i randiga tights och blått linne! Får jag cred-poäng för det?Johannes skrev:Bump. Den där förklaringen förtjänas att läsas av flera.![]()
Välkommen Gröna Lyktan!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Medlem
- Danne
- VIP medlem
- Danne
- VIP medlem
Troligtvis en Kramer Ripley. Han hade spons av Kramer och här är en annan (alt omlackad?) som han ägt:

Kan ses här:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QTf6PZCZphY[/youtube]
- GurraG
- Medlem++
Well hello there, mr Green Lantern!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
-
- Medlem
Hej på dig med! Kanske fel att posta i min medemspresentation, eftersom jag varit mer eller mindre aktiv på forumet sen 2006?Well hello there, mr Green Lantern!
Tack! Jag hade ingen aning om att det var en Kramer bas. Riktigt gött att se lite hederlig 80-tals heavy!! (Eller tunggung som Anders Tegner brukade skriva i heliga skriften Okej!)Troligtvis en Kramer Ripley. Han hade spons av Kramer och här är en annan (alt omlackad?) som han ägt:
Fender Deluxe Jazz V
-
- Medlem
-
- Kontot är inaktiverat
Gitarren ser ju onekligen ut som något som "Screaming Leaming" varit inblandad i?Danne skrev:Troligtvis en Kramer Ripley. Han hade spons av Kramer och här är en annan (alt omlackad?) som han ägt:
Kan ses här:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QTf6PZCZphY[/youtube]
Väldigt snygg bas...