jag heter mikael trygg och har alltid kallat mej för trigger, har spelat gitarr i lite diverse band i stockholmstrakten (organiserat oljud, pojkfan trilskas, cashina dolls) det har mest blivit punk och lite garagerock.
Blev efter mycket om och men övertalad i sommras att spela bas i ett band som heter trigggger (jo det ska vara fyra g´n), vi repade i tre veckor och ställde oss på sommarnyköpings största scen, lite felspel blev det men också blodad tand så nu ska jag försöka satsa lite på basen.
Bandet som jag spelar i spelar uteslutande Metallica covers men det ska vi försöka ändra på snart ( jag som aldrig skulle spela i ett cover band fast man ska aldrig vara sämre än att man kan ändra sig).
Jag köpte mej en gibson sg i våras som jag skruvade isär direkt för jag ville byta mickar till Lundgrens fina p-90 mickar i den och den är fortfarande inte klar etersom jag blev tvungen att köpa en bas en squire p-bas av mike dirnt modellen helt ok bas tycker jag men nu måste jag skaffa mej en fender p-bas tänkte jag så jag får väl sälja både sgn och squiren.
I replokalen står till mitt förfogande: 1 sigma rickkopia, 1 hagström med sprucken kropp (ska nog höra av mej till BBQ om hans stämmisar), 1 Yamaha av något slag, 1 peavey tnt 100 och 1 marshall topp med 1 2x15.
Ja det är väl vad jag kommer på just nu, jag får väl skriva mer när jag kommer på något.