Jag är Patric, snart 40, och bor i Uppsala med hustru och två undulater. Jobbar till vardags som webbnisse, kör Volvo och...ja, ni hajjar

Bakgrund
Jag började spela bas som 9-åring efter att ha köpt min första Kiss-platta...damn you Gene Simmons! Spenderade sedan de tidiga tonåren i diverse hårdrockskonstellationer, men axlade i de sena tonåren hippietrubadurgitarren...ja, med batikskjorta och hela kittet *rys*. Skärpte till mig i 20-årsåldern och horade ett gäng år i cover-och dansbandsträsket. Blev sen desillusionerad av för lite spelglädje och lade basen på hyllan, klippte mig och skaffade mig ett "riktigt jobb", och spelade bara sporadiskt på kammaren.
Tack och lov såg jag åter basljuset för sisådär 6 år sedan, började spela aktivt igen på hobbybasis, och nu lirar jag symfigt sjuttiotal tillsammans med några andra grånande rockers.
Influenser
Jag är lika mycket inne på musikaliska helheter som individuell basistporr och gillar allt där man har en ärlig och djup passion till sin musik, men favvogenren är symfoniskt sjuttiontal. Måste jag nämna EN favorit blir det naturligtvis Geddy Lee, och måste jag nämna nåt modernare blir det The Mars Volta.
Prylar
Har en Yamaha BB5000 och en Warwick Streamer Stage I -91 som huvudbasar, en skruttig bandlös 6:a - funkar för övning och datorpyssel på kammaren men skulle aldrig gigga med den - samt en Ibanez möbel-4:a från mitten av åttiotalet som inte varit ur caset det senaste decenniet...
Förstärkeriet är EBS TD650/4x10/1x15. Hemma vid datorn går basen genom en BasPOD.
Sedan ett par år kör jag bas->kabel->stärk och har skippat alla effektpedaler. Fötterna får istället lattja med ett Roland-pedalbord kopplat till en Roland SH-32:a som funkar perfekt för att fejka Moog Taurus-pedaler, hehe.
Inköpslistan på bassidan för de närmaste åren ser ut så här:
1 Bandad Bongo 5:a - fulsnygg men låter ack så bra
2 Fet 4x12-låda - några tips?
3 Bra bandlös 5:a i lagom prisklass - några tips?
4 Rickenbacker - kanske inte den bästa men den absolut coolaste basen någonsin, jag måste helt enkelt äga en.
Övrigt
Jag snubblade över det här forumet för en vecka sedan, och efter att ha njutit av den extremt nördiga - och hjärtliga - stämningen insåg jag att här vill jag vara med, ser fram mot att delta i diskussionerna