Kenni är namnet i verkliga livet, fast går lika bra att uttala med Y och det tycker jag morsan kunde räknat ut att alla ändå skulle göra när hon namngav mig men så är det iaf. Född 1989 i Värnamo, småland där jag blivit kvar sedan dess. Just nu är jag student och blir förhoppningsvis undersköterska om ett år om jag står ut med pluggandet. Har tidigare jobbat som personlig assistent och i daglig verksamhet för utvecklingsstörda och funktionshindrade och tänker väl fortsätta med det sen också är tanken när jag är färdigutbildad, om inte musikkarriären tar fart då förstås

Började spela bas när jag var runt 10 år gammal på lokala musikskolan och sen dess har jag harvat runt i olika band med olika ambitionsnivåer. Har alltid varit hårdrock som gäller ända sen jag fick det där kassetbandet av en släkting med en brusig version av Fast as a shark med Accept. Fanns liksom ingen återvändo efter det och såklart ville man ju börja spela själv också. Just nu lirar jag döds/thrash i ett band som heter Dethrone och vi jobbar på andra fullängdsplattan för tillfället. Rullar på bra och det känns seriöst från allas håll så hoppas precis som alla andra som kämpar med sin musik att det ska leda till något större.
Annars är det mest prylnörderi som gäller och under åren har man omsatt en del pedaler, stärkare och basar då GAS-djävulen fick grepp om en i.o.m att man reggade sig här. Men det är ju skönt att ha ett intresse och samtidigt veta vart pengarna ska gå och på köpet få åka på träffar med likasinnade och få nya vänner man annars aldrig träffat.
Spelar mestadels thunderbird nu för tiden och är mycket nöjd. Låter alltid bra i mixen, hänger lågt i axelbandet utan försämrad spelbarhet och ser helrätt ut. Använder en EBS TD650 och en Ampeg 810 + några olika OD pedaler, funkar bra! Finns lite annat smått och gott i arsenalen med såklart.
Är någon sugen på att lyssna på bandet jag huserar i finns länkar i min signatur.
Annars tackar jag för mig och hoppas vi ses på en basträff nånstans framöver