blackparkas skrev:Välkommen välkommen!
Berätta gärna mer om din samling!
Och vart du kommer ifrån, sån´t är vi noga med här på pratabas!
hihi, här kommer lite fakta dårå..

jag e från början från södertälje, men ar under större delen av mitt liv flyttat runt längs med västkusten. har vid 21(och ett halvt!!) års ålder avverkat tidigare nämnda södertälje, vimmerby, linköping, kalmar, karlskrona och numera norrköping!!
är väldigt rörlig av mig, samt att mina föräldrar som jag bodde med tröttnade på städerna vi bodde i lite för kvickt..
min samling består blandannat av:
trummor av olika märken och modeller, basar, gitarrer, mixerbord, outboards etc etc.
trummorna som ja använder oftast är sonor chicago star från 1954, svarta lönntrummor som svänger som tusan, oyster blue sparkle färgade Rogers(ludwigs gamla dotterbolag) från 1963, samt runt 5-10 olika virveltrummor o olika storlekar.. nyköptast är min sonor jungle snare 10"x2" med tamburinbläck på sidorna..
basar är blandannat ett gäng fenderkopior som renoverats till all oigenkänlighet, en Morr-bas som ser ut som en telecaster fast bas då.
en no-name-bas från tidigt 60tal.. shortscale och med fenderliknande huvud. de flesta basarna är tillverkade innan 75, men ngn fenderkopia är en 80talare.
gitarrer är dessvärre otal fler..
akustiskt:
serenad, nylongura i 3/4 storlek, inköpt av min farfar 62, och ärvd av min far, då min farfar gick bort -92, jag själv ärvde den för ett antal år sen då min far inte spelar gitarr..
fender redondo, stålsträngad westerngitarr med stratocaster huvud.. sjukt snygg och mkt välljudande..
J&D brothers, slitosläng acke med stålsträngar som funkar asbra i studion då jag stämt ner den vääldigt mkt o kör medd sliderör på den..
elgitarrer:
handbyggd gitarr som jag fått av min far. min första gitarr, och det var runt 12 år sen jag fick den. har spelat sedan dess.
stratakopia, sönderrenoverad, tappade bort stallet under en renovering på nittiotalet..

men den låter fett..
ibanez af75 artcore, jazzburk som låter smaskigt jazzigt..!!!
jackson dinky XL pro, hårdrocksplanka, mao hockeyklubba.. låter ok, men jag gillar inte floyd rose,. köpte den när ja var 16 o lirade dödsmetall.. stämd i B, och låter fett.. - kommer antagligen säljas... köpa??
egmond, gammal 50tals burk, semiakustisk kallas det, men ja har plockat bort micken, så dne är helakustisk numera.. låter asfett.. påminner om cash´s gitarrljud på folsom prison plattan..
hmm ja kommer inte ihåg så mkt mer nu..sitter inte i studion.
samlar synthar och elorglar med..

helst italienska elorglar av märket Bontempi.. så om ngn har en stående, ge eller sälj till mig.. hihi!!!
fråga gärna på..