Hej

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
eradico
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: ons 12 jan 2011, 15:08
Ort: Hörby, Skånelän

Hej

Inlägg av eradico »

Har egentligen varit användare här ett tag men har inte varit aktiv förrän vid månadsskiftet men tänkte i alla fall presentera mig:
Jag heter Peter och är född 1992, hemmahörande i Hörby, Skåne. Har spelat bas till och från och kan väl beskriva lite av min musikaliska resa:
Det hela började när jag gick i femman på Lerbäcksskolan i Lund, jag och några kamrater hade stannat kvar i musiksalen ett tag efter lektionen och satt fingrade på lite olika instrument. Jag hade tidigare aldrig spelat bas men eftersom att det fyrsträngade instrumentet verkade mer lättspelat än gitarr plockade jag ner det och sen spelade vi lite halvhjärtat. Jag fastnade i alla fall och ett par dagar senare berättade jag för mina föräldrar att jag ville spela bas, pappa som alltid lirat gitarr tyckte det var en bra idée. När jag fyllde tolv fick jag en röd Ibanez GSR200 och därefter fortsatte jag att spela, både på kulturskolan och i ett lokalt punkband under högstadiet.

När jag började gymnasiet hade familjen dock flyttat och jag började gymnasiet i Kristianstad. Eftersom att jag gick natur och siktade på max i allt så blev musikintresset lidande, särskilt eftersom att jag ofta gick långa dagar och hade över en timme hem från skolan. Jag glömde bort att spela och avstannade i utvecklingen framtills December 2009 när min bror gav mig en stålsträngad akustisk Cort i julklapp. Det var då jag började spela seriöst igen och jag fortsatte att spela gitarr som huvudinstrument framtills oktober 2010 när jag tog upp basen igen. I juni 2011 införskaffades en Fender p-bass och det här är väl så långt jag kommit nu. I sommar ska jag eventuellt köra igång ett samarbete med en trumslagare i Lund, vi ska bara hitta ett par gitarrister så är den saken biff.

Kan även tilläggas att jag mest lyssnar på indiepop/rock och att mitt mål med att spela bas är att ha kul snarare att se det här som något att leva på. Vad jag hoppas på att få ut av pratabas är att lära mig ännu mer om basspel och kanske kan det här forumet vara till hjälp för att utvecklas musikaliskt :D
Ibanez GSR200TR
Fender Precision American Deluxe 2011
Ibanez Soundblaster 40"
http://thisiswhyimhipster.tumblr.com/
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Robstar
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 23:03
Ort: Floby (skethöla utanför Falköping)

Inlägg av Robstar »

Hej hallå!
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pebbe »

:vinkar:
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+
Inlägg: 1837
Blev medlem: tis 09 jun 2009, 18:53
Ort: Hudiksvall

Inlägg av anthax »

Hej! :)
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Haj!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Hej på dej !!

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

Hej på dig!
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Hej och välkommen hit
-Bop till you drop-
Skriv svar