Jag är en musikinstresserad kille på 25 år. Lyssna på, spela och skapa musik är bland det ballaste jag vet! De instrument jag lirar är gitarr, bas, saxofon och dragspel. Det blir mest att jag spelar helt kravlöst för att det är kul. Det som jag tyckt varit roligast den senaste tiden är helt klart dragspelet. Dragspelets diskantknappsats är fenomenalt konstruerad tycker jag.
Jag började egentligen inte spela på basen seriöst förrän i höstas när jag var sugen på att känna på basgången till Super Mario Bros 2(Nu spelar jag mest ettans bas, lite roligare). Har spelat gitarr i femton år. I perioder har jag övat mycket men de senaste åren har jag väl mest spelat till fest och för att lattja och prova ackordsföljder. Jag är dessutom en hängiven chipmodul-musiker =). Jobbar helst i Pro Tracker (inte min låt) på min Amiga.
Men så igår hände det något som gör att jag numera kommer koncentrera mig mest på basandet. Jag blev nämligen basist i en amatörteaterorkester.
De senaste dagarna har jag läst igenom ett gäng trådar på pratabas-forumet och jag tycker att det verkar jättebra. Det finns verkligen många bra trådar att läsa för mig som är rätt ny på bas-prylar och spelteknik. På forumet ser jag att det finns kunskap, humor och erfarenhet. Jag hoppas på att bli vägledd i bas-djungeln =). Än så länge har jag bland annat följt en teknik/uppvärmings/massage-tråd. Detta blev ganska aktuellt efter att jag satte igång och tokövade inför gårdagens audition, och fick sket-ont

Min bas är en Danelectro Longhorn. Jag köpte den 2003 när musikaffären i Lidköping stängde. Basens litenhet och lättvikt passar mig bra eftersom jag inte är så grov själv. Tycker verkligen om instrumentet. Jag lirar basen genom min El-gitarrpod och med hörlurar eller monitorer.