Chriller
- Chriller
- VIP medlem
Chriller
Har Haft fem basar som varit inne och vänt i arsenalen de senaste året,
men nu är jag tillbaka på två igen.
Känns jättebra!!!
Så nu är presentationen bantad igen:
_______________________________-
Christian heter jag och spelar bas i en liten go göteborgsk rocktrio som kör svensk musik. Eller rock förresten. Nånstans mellan pop, rock och punk kanske.
Lyssna på
http://www.myspace.com/planetljud
om ni vill.
Jag har spelat på en Musicman Sterling sen 1996. Har spelat metal med plektrum, funk med tummen, gubbrock med fingrarna och den har levererat till allt. Den har allt tycker jag. Och har skött sig exemplariskt.
Men nu när jag spelar nästanpunk kände jag att man kanske skulle ha ett lite mer low-tech-ljud. Och med low budget...
Så jag provade lite kopior av Gibson, Fender och Rickenbacker, men inget kändes gött. Tills jag såg en begagnad Tokai Love Rock på MUG i Göteborg och var tvungen att köpa den eftersom den var så jävla snygg. Och den låter rätt fint också faktiskt, lite gammaldags. Och så är den go att spela på minsann.
Det är förresten bas fyra och fem i min karriär.
Den första, en svart liten Vester var rätt snygg (lite lik Cliff Burtons Aria) men lät verkligen crap.
Den andra, en femsträngad gråmetallic Peavey lät ok (aktiva mickar), men var ry-y-ysligt osexig.
Den tredje, en bandlös Fender Precision Special var helsvart med turtleskydd. Oj så fin. Och lät riktigt riktigt bra. Hur kunde jag sälja den? Det frågar jag mig än idag.
I övrigt spelar jag hårt hårt med Jim Dunlop Stubby 2 mm:s plektrum på Maruscschyk (prosit!) .45-.105 Nickel-strängar.
Pedal-arsenalen består nu av en EBS Wah One, en stämmare av modell Korg DT-10, en Bass Synth Wah, en Emma ReezaFRATzitz (för hemmabruk), en MXR Bass DI 80+ och en Hjärt Müller. [/color]
Härligt forum detta, kul att ta del av tips, nörderi, videoklipp och lek och skoj.
men nu är jag tillbaka på två igen.
Känns jättebra!!!
Så nu är presentationen bantad igen:
_______________________________-
Christian heter jag och spelar bas i en liten go göteborgsk rocktrio som kör svensk musik. Eller rock förresten. Nånstans mellan pop, rock och punk kanske.
Lyssna på
http://www.myspace.com/planetljud
om ni vill.
Jag har spelat på en Musicman Sterling sen 1996. Har spelat metal med plektrum, funk med tummen, gubbrock med fingrarna och den har levererat till allt. Den har allt tycker jag. Och har skött sig exemplariskt.
Men nu när jag spelar nästanpunk kände jag att man kanske skulle ha ett lite mer low-tech-ljud. Och med low budget...
Så jag provade lite kopior av Gibson, Fender och Rickenbacker, men inget kändes gött. Tills jag såg en begagnad Tokai Love Rock på MUG i Göteborg och var tvungen att köpa den eftersom den var så jävla snygg. Och den låter rätt fint också faktiskt, lite gammaldags. Och så är den go att spela på minsann.
Det är förresten bas fyra och fem i min karriär.
Den första, en svart liten Vester var rätt snygg (lite lik Cliff Burtons Aria) men lät verkligen crap.
Den andra, en femsträngad gråmetallic Peavey lät ok (aktiva mickar), men var ry-y-ysligt osexig.
Den tredje, en bandlös Fender Precision Special var helsvart med turtleskydd. Oj så fin. Och lät riktigt riktigt bra. Hur kunde jag sälja den? Det frågar jag mig än idag.
I övrigt spelar jag hårt hårt med Jim Dunlop Stubby 2 mm:s plektrum på Maruscschyk (prosit!) .45-.105 Nickel-strängar.
Pedal-arsenalen består nu av en EBS Wah One, en stämmare av modell Korg DT-10, en Bass Synth Wah, en Emma ReezaFRATzitz (för hemmabruk), en MXR Bass DI 80+ och en Hjärt Müller. [/color]
Härligt forum detta, kul att ta del av tips, nörderi, videoklipp och lek och skoj.
Senast redigerad av Chriller den lör 26 sep 2009, 19:52, redigerad totalt 6 gång.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Liten
- Hedersmedlem
- Chriller
- VIP medlem
- newheartshadow
- VIP medlem
- mangan
- Medlem+
- Chriller
- VIP medlem
Själva idén med en förstärkarsimulatorer är ju bra och fin, men det är verkligen inte något som man har som förstaval. Eller andraval. Men jag ska som sagt ha den för hemmabruk med lurar så inte frugan, eller framförallt grannarna klagar.newheartshadow skrev:wüllküm!
låter inte kul med v-amp. har inte testat den själv men spelade in en 5-spårs demo med bara basspod en gång, såklart hade man minimalt med tid att ratta ljud i studion...det var lite trist och lät grötigt.
Tack alla för välkomsthälsningarna förresten!
Detta är mitt hundrade inlägg på Pratabas. Känns bra.
- Klopper
- Hedersmedlem
- basmartin
- Medlem+++
Ja, kaos!mangan skrev:goa göteborg !
Synd bara på det som hände i natt
Välkommen!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- hosse
- Medlem+++
Välkommen!
vad hände i göteborg? läste om nån som blev knivskuren bara

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Klopper
- Hedersmedlem
Postrån, brinnande bilar, bomber utanför polishuset.hosse skrev:Välkommen!
Som en fredagkväll i Sölvesborg, typ!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Chriller
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Natten mellan tis och ons 3-4 juni rullar jag och min husbil in i Norje, då kommer kaoset till Sölvesborgstrakten! Chaos and mayhem!Klopper skrev:Postrån, brinnande bilar, bomber utanför polishuset.hosse skrev:Välkommen!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Chriller
- VIP medlem
HALLÅ! Kan vi fokusera på mig lite?TDHP skrev:Natten mellan tis och ons 3-4 juni rullar jag och min husbil in i Norje, då kommer kaoset till Sölvesborgstrakten! Chaos and mayhem!Klopper skrev:Postrån, brinnande bilar, bomber utanför polishuset.hosse skrev:Välkommen!

- hosse
- Medlem+++
jaha, såna bagatellerKlopper skrev:Postrån, brinnande bilar, bomber utanför polishuset.hosse skrev:Välkommen!

TDHP: du menar att den 3-4 juni så FÖRSTÄRKS kaoset i sölvesborg? jag bor ju här hela året nämligen.
www.chucknorrisfacts.com
- hosse
- Medlem+++
Chriller skrev:Sölvesborg? Ligger det i bebodda trakter verkligen?

nej, nu jäääävl...

www.chucknorrisfacts.com
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det Hosse försökte säga men som kom bort i översättningen var: "Nej"hosse skrev:Chriller skrev:Sölvesborg? Ligger det i bebodda trakter verkligen?
![]()
nej, nu jäääävl...

Välkommen!
Edit: Glömde - en långhelg per år är det jävligt bebott...
Senast redigerad av fieldflower den tis 22 jan 2008, 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem i PB50+
- Diesel
- Medlem++
- hosse
- Medlem+++
fieldflower skrev:Det Hosse försökte säga men som kom bort i översättningen var: "Nej"hosse skrev:Chriller skrev:Sölvesborg? Ligger det i bebodda trakter verkligen?
![]()
nej, nu jäääävl...
![]()
Välkommen!
Edit: Glömde - en långhelg per år är det jävligt bebott...

www.chucknorrisfacts.com