Fick tipset av en kompis om ett musikforum för basister varpå jag surfade in här och fastnade direkt!!
Skönt att stämningen är kamratlig och trevlig, något som verkar saknas på många andra forum.
Lite om mig:
Jag e en snubbe från Halmstad, snart 28 bast, bosatt i Malmö med min sambo. Jag spelar bas i ett Hårdrocksband som heter Sacred Nain som jag och en kompis startade för en ca 4 år sen.
Till våren är det tänkt att jag ska komma igång med mitt egna projekt (Bonafide Youth) så vi får se vad det blir av det....
Till vardags jobbar jag som operatör på Lunds Sjukhus växel. Ett icke alltför roligt jobb, men med alla ob timmar så betalar det både räkningar, basar och någon thailandresa då och då...

Favoritbasisten för mig har alltid varit Nikki Sixx. Åh herregud tänker ni... Mmm, nu ska det tilläggas att valet av Nikki inte är baserat på hur duktig basist snubben är utan att han faktiskt är übercool. Iallafall var han det när jag va tio bast!

Annars gillar jag basister som Geezer Butler, Dave Ellefson, Sting, Johnny Rod, Mike Duda, Rachel Bolan och Duff McKagan.
Det säger kanske lite om vad jag är för typ av basist!
På min profil tänker jag lägga upp ngn länk från mitt band där ni kan lyssna vi behov eller lust

Nya låtar spelades in för två helger sen, men ljudteknikern lyckades dränka både bas, kagge och den ena gitarren såpass mycket att det var olyssningsbart!! Nog om det!
Min utrustning:
Basar: Spector NS5 (Becky) // Jackson Kelly (Kelly)
Guror: Jackson Dinky JS30 (Jackie) // Akustisk Samick (Dolores)
Basrigg: Kraftfull Peavey topp med en peavey låda (Används i repan)
Sovrumsrigg: För gitarr, VOX combo på 30w. För bas, en liten Peavey combo på 15w tror jag

På önskelistan:
Basar: En fem-strängad Jackson Kelly, Fender Aerodyne och en Gibson thunderbird.
Guror: En bra nylonsträngad akustisk gura samt en ESP Explorer.
Övrigt: En effektpedal kanske...

Kul att vara här.... Puh..lång presentation detta.
Mvh
André