strummer säger (sent om sider) hej
- strummer
- VIP medlem
strummer säger (sent om sider) hej
Hallå
Inser att jag, försumlig som tusan, helt missat att presentera mig, trots att jag varit här i flera år...
Jag heter Magnus Fredholm, är för tillfället 49 och bor i Nacka utanför Stockholm. Jag spelar bas i Deadbirds, ett pop/rockband som ibland luktar lite country och gubb-indie. Jag är rätt kass på att spela, och lever med en ständig rädsla för att bli påkommen med min inkompetens, men lutar mig mot att det är jag som äger PA:t.
Jag gillar alla möjliga basar, men har fastnat rejält i 5-strängsträsket, så pass att jag verkligen får koncentrera mig extra när jag spelar fyrsträngat. Spelar på Sandberg, Musicman, Warwick, Valenti, och faktiskt en Washburn B-20 också:)
Älskar för övrigt elektronik också, och kan roa mig nästan hur länge som helst med en hög preamps och en mätdator...
På dagarna gör jag tidningar, och mitt nick kommer sig av min osunda dyrkan av Joe Strummer.
Hej hej
/magnus
Inser att jag, försumlig som tusan, helt missat att presentera mig, trots att jag varit här i flera år...
Jag heter Magnus Fredholm, är för tillfället 49 och bor i Nacka utanför Stockholm. Jag spelar bas i Deadbirds, ett pop/rockband som ibland luktar lite country och gubb-indie. Jag är rätt kass på att spela, och lever med en ständig rädsla för att bli påkommen med min inkompetens, men lutar mig mot att det är jag som äger PA:t.
Jag gillar alla möjliga basar, men har fastnat rejält i 5-strängsträsket, så pass att jag verkligen får koncentrera mig extra när jag spelar fyrsträngat. Spelar på Sandberg, Musicman, Warwick, Valenti, och faktiskt en Washburn B-20 också:)
Älskar för övrigt elektronik också, och kan roa mig nästan hur länge som helst med en hög preamps och en mätdator...
På dagarna gör jag tidningar, och mitt nick kommer sig av min osunda dyrkan av Joe Strummer.
Hej hej
/magnus
Senast redigerad av strummer den tor 23 jul 2015, 12:01, redigerad totalt 2 gång.
Kompressor, det är livet!
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Re: strummer säger (sent om sider) hej
Hej, från en nykomling. Så man kanske ska köpa ett PA så man kan hitta ett band då? 

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- strummer
- VIP medlem
Lätt en bra idé, eller bara lära sig att sköta ett mixerbord eller vad som helst som är tekniskt, det är förbluffande många talangfulla musiker som inte är direkt hemma på teknik, så där har man en nisch:)bjelkeman skrev:Hej, från en nykomling. Så man kanske ska köpa ett PA så man kan hitta ett band då?
- DoggyD
- Medlem++
Tjena Magnus, jag köpte ju en svart p-bas av dej, en sen kväll för ett gäng år sedan i just nacka. 

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- strummer
- VIP medlem
Nä lägg av, var det du, kul!DoggyD skrev:Tjena Magnus, jag köpte ju en svart p-bas av dej, en sen kväll för ett gäng år sedan i just nacka.

- klasextas
- VIP medlem
- Poester
- VIP medlem
Hejtjabatjenahallå!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Hej.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Hågge
- Medlem++
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Hej hej! 

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem++
Häj Magnus! 

Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
- Liten
- Hedersmedlem
- inber
- VIP medlem
Det där var jävligt roligt skrivet. Välkommen hit, Strummer!strummer skrev:Jag är rätt kass på att spela, och lever med en ständig rädsla för att bli påkommen med min inkompetens, men lutar mig mot att det är jag som äger PA:t.

Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
-
- Medlem+++
Välkommen. Vi har ju råkats vid några gånger vid det här laget.
- VHdiggare
- Medlem+
Välkommen!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
- gthyni
- Medlem+
haha, låter lite som mig.
Under några år fastnade jag i mixerborden så jag knappt hade tid att spela själv,
Under några år fastnade jag i mixerborden så jag knappt hade tid att spela själv,
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
- Ente
- VIP medlem
Tjena Strummer, vi syns idag för överlämnande av lådda.
Själv är jag också extra behövlig i nuvarande band, men även i mitt förra band - då jag äger ljuset
/Ente
Själv är jag också extra behövlig i nuvarande band, men även i mitt förra band - då jag äger ljuset

/Ente
- magnusb
- VIP medlem
Välkommen, så skoj med lite tjejer på forumet!
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
- Elfström
- VIP medlem
Ser ut lite grann ut som en kontaktannons för elektroniknördar.magnusb skrev:Välkommen, så skoj med lite tjejer på forumet!

Shut up and play yer guitar!