SteffeK

Presentera och berätta lite om dig själv
SteffeK
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 22 maj 2019, 13:37

SteffeK

Inlägg av SteffeK »

Jag är 40plus, har spelat gitarr och sjungit i olika konstellationer sedan slutet på 80-talet. Jag har mest spelat metal, döds och black, men även hårdare synth. För gammal för att funka i grupp och därför gör jag allt själv, utom att spela trummor. Jag skriver, spelar, spelar in, proddar, mixar och mastrar min egen musik. Försöker att slutföra mina inspelningar i albumform men jag släpper inget, allt är egentligen bara för att jag själv ska lyssna på det.
Det låter kanske kufiskt och ego, men det är precis tvärtom - jag är helt normalt social, det är bara det att jag inte orkar få min musik bedömd, jag behöver inte bekräftelse av andra, och har svårt att förstå andras bedömningar.

Jag spelar på en Sandberg TT4 men letar nog efter en bättre 5:a, gärna Sandberg eller Fender.

Jobbigt intresserad av rörförstärkare och vill helst äga en av varje. Nu spelar jag dock mest på en äldre Orange.

Favoritbasister genom tiderna är nog Larry Graham, Cliff Burton (för låtskrivandet), Flea, och Steve Harris (för fingerspelet).

Vill spela med fingrarna, men är för otajt än så länge så det blir plektrum när jag spelar in.
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem
Inlägg: 1617
Blev medlem: mån 18 aug 2008, 12:49
Ort: Stockholm

Re: SteffeK

Inlägg av klasextas »

Välkommen!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: SteffeK

Inlägg av AlbinH »

Välkommen till det riktiga PrataBas! :vinkar:

Den på Fejan är bara till för övning! :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
SteffeK
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 22 maj 2019, 13:37

Re: SteffeK

Inlägg av SteffeK »

Tack så mycket!
Skriv svar