Tack!
Basen:
Skogsgrön P/J Jazzbas med svensk lind i kroppen, lönnhals med lönngreppbräda, svarta blockinlägg och "bindings", Windmill mickar P + J, hårdvara i chrome, svart plektrumskydd.
Det är en mycket lätt elbas med kraftfulla mickar, lättspelad hals, mångsidig och flexibel (P+J).
Mickar:
Oj oj oj!, Vilka pickuper! Kraftig output med ordentligt med väldefinerade låga frekvenser, stort fylligt och tydligt ljud, fick en Hartke Kickback 12" att låta hur stort som helst. Nu förstår jag att windmill gör mickar i världsklass. De fångar perfekt upp skönheten ur elbasens, det man vill höra. Attribut för mickarna är:
- Kraftfullhet
- Tonrikedom
- Tydlighet, definierad ton
Spelkänsla:
Efter vissa små justeringar av hals och stränghöjd leverar basen en otroligt skön spelkänsla. Den är lättspelad, välbanserad i ton och volym, låter vackert överallt på greppbrädan. Jag som gillar bandlöst uppskattar speciellt denna bas då man kan uppfatta en viss influens av bandlöst ljud. (När man spelar rakt på banden med fingrarna istället för några mm "bakom".)
Samtidigt är den enkel att slappa på.
Bygge:
Det är ett fantastiskt bygge, allting nogrannt och snyggt gjort. Jag kan varmt rekommendera Barbequevillage
Mer info på hans basbyggarsida: http://www.barbequevillage.com/
För mer info läs dessa trådar:
En Tråd för alla utom Semborg!!!
Semborgs PrataBasBas!
Semborg donationen!
Bilder:
Alla bilder är tagna av Geddy_Lee