Jag tog upp den ur pakeket, välpaketerat paket, thomann var riktigt bra att beställa ifrån!
Jag tog upp basen ur paketet, tog lugnt och försiktigt bort den vita skumplastpåsen runtomkring och tänkte: wow, den var snyggare i verkligheten, men den ser rätt liten ut.
Också satte jag mej ner i soffan, och det första jag gjorde var självklart att stämma den, stämmisarna är bättre än på originalmodellen, jag tyckte dom var riktigt stabila faktiskt, har läst att inte många gillar dom som sitter på originalet, men dom här är förbättrade som sagt.
Kollade om den var intonerad någorlunda, och enligt mina öron så var den helt okej intonerad.
Och sen började jag spela, och det första jag tänkte var: shit, shortscale, vad har jag gjort?!
Jag har prövat shortscale förut, en Fender Mustang var det tror jag, och jag trivdes med det, förutom att jag faktiskt tycker att banden är riktigt små, men efter ett tag vänjer man sej absolut!
Justeringen på basen var enligt mej, helt underbar, det var riktigt låg "action" som jag vill ha. Halsen var också helt rak. Och alla band var felfria.
Nu tänkte jag komma lite till hårdvara i min otroligt yviga recension:
Stallet: det är också förbättrat sen originalmodellen, jag har inte justerat det eller nått än så på det sättet vet jag inte hur det är, men det "svävar", all metal ligger inte mot kroppen liksom. Riktigt sjysst stall tycker jag iallafall!
finish: helt felfri, det enda jag kan klaga på att pickupswitchen inte var helt blank, haha.
Det enda jag kan klaga på är vikten, när jag drog den runt axeln så kände jag knappt nån vikt alls, och jag vill gärna känna att det iallafall hänger en bas på axeln. Jag kan tycka att det blir lite svårt att spela om den gärna far omkring för att den är så lätt liksom.
Ljud: strängarna som sitter på är antagligens thomanns eller danelectros standardsträngar, det är inte flats, så mycket vet jag, för dom låter rätt mycket. Men dom är redan lite döda efter åtta timmars spelande idag, det akustiska ljudet är rätt, distinkt, ett skönt akustiskt ljud ändå faktiskt.
Fråga gärna om det är nått ni undrar över om basen, väldigt gärna!
Och jag har tyvärr ingen förstärkare, så jag kan inte prova hur den låter genom förstärkare, om ingen kan låta mej få låna en förstärkare i nån replokal eller liknande nångång kanske!

Tackar för mej!
xxx