Fick pedalen idag, auktionen slutade den 5/8 och nu är det 11/8.
6 dagar från staterna och då var det nå´n dag som gick till spillo i början.
Billig frakt dessutom, 12 dollar!
Har bara hunnit testa lite snabbt än så länge men det verka rlovande!
Ska ta med den till repan på onsdag och testa ordentligt. Batteriluckan saknas, men det stod i auktionen så det visste jag om, i övrigt är den i väldigt bra skick.
Än så länge så är den kanske inte direkt vad jag var ute efter, men den låter lite fuzz-igt nästan om man drar på lite.
Tonkontrollen går från att vara väldigt basig och murrig till att vara väldigt diskantigt, trodde inte den skulle skära lika mycket bas som den gjorde, men det är ju bara att skita i att vrida åt det hållet och göra det på basen istället så blev det bra.
Level kändes lite känslig, lämplig att ha på kl 9, annars blev det väldigt högt jämfört med om man trampade ur pedalen.
Warp-ratten vet jag inte vad den gjorde, men det hände saker när man vred. Skulle jag gissa så är det någon form av mid-ratt eller dylikt, nå´t åt det hållet, hann inte testa så mycket nu på lunchen.
Driveratten är härlig, går från nästan rent med lite crunch och till überdist nästan åt Fuzz-hållet.
Jag tror den här pedalen tillsammans med Q-tronen och octabassen kommer bli perfekt när man ska leka synthbas!